Výběrové řízení na dodání 80 elektrobusů určených pro noční (pomalé) nabíjení (Overnight Charging) pro maďarskou metropoli ovládla Škoda Electric s modelem Škoda 36 BB (E’CITY), jenž využívá karoserii tureckého výrobce Temsa, který je se Škodovkou skrze mateřskou skupiny PPF majetkově provázán.
Výběrové řízení bylo vyhlášeno již v březnu 2021 a o účast v něm projevilo zájem hned deset výrobců. Podmínky však splnilo pouze šest z nich a finální nabídku předložili jenom dva. Společnosti Omnibus Hungaria Kft. a Daimler Truck AG nabídli model eCitaro za částku 532 851 €/vůz, česká Škoda Electric nabídla vůz z rodiny E’CITY (s označením Škoda 36 BB) za částku 532 816 €/vůz. Rozdíl mezi oběma nabídkami tedy činil pouhých 35 €, což odpovídá zhruba 860 Kč. Cena ovšem nebyla jediným hodnoticím kritériem, takže malý cenový rozdíl by teoreticky sám o sobě na vítězství česko-tureckého produktu ještě postačovat nemusel. Rozhodujícím kritériem se tak stala záruka, jež měla váhu 15 % a kterou Škoda Electric poskytla delší.
Budapešťský DP prozatím výsledek tendru nijak nekomentoval, zveřejnil však závěrečnou zprávu, z níž vítězství Škody Electric vyplývá. Tendr je pojatý jako rámcová zakázka, přičemž odběr vozidel závisí na získání finančních prostředků. Ačkoli byl model nabídnut pod označením Škoda 36 BB, nepředpokládá se, že by měl mít elektrobus elektrovýzbroj Škody Electric, neboť ta vozy sesterské Temsy nabízí prozatím jen ve verzi s dvoupólovým nabíjením (z „trolejbusové“ troleje), případně v provedení trolejbusu. Jednat by se tedy mělo (navzdory užitému označení) o standardní produkt Temsy s elektrovýzbrojí TM4, jenž Temsa nabízí i samostatně pod svým obchodním jménem Temsa Avenue Electron). Škoda tedy výrobku zřejmě propůjčí jen svou značku. Ostatně stejně byl loni „přebrandován“ v Česku a Německu i jeden z malých elektrobusů Temsa MD9 LE electriCITY.
Připomeňme, že Škoda Electric dosud dodala 14 elektrobusů Škoda 36 BB pro pražský DP, přičemž nedávno uplynul půlrok od jejich uvedení do provozu. Vozidla ev. č. 3001-3014 s dvoupólovým nabíjením se ovšem stále potýkají s řadou problémů. Průměrná vypravenost činí za období od 21. 2. 2022, kdy vozidla vyjela do běžného provozu, do 21. 8. 2022 (celkem 182 dní) pouze 2,76 elektrobusu denně. Tento údaj je přitom platný pro nejpříznivější variantu – jakmile vozidlo v daný den vyjelo na linku, počítá s ním uvedená statistika jako s vypraveným. Jestli elektrobus 36 BB E’CITY směnu v daný den dokončil, anebo byl z linky stažen, data nezohledňují. Když například 7. června 2022 došlo na pořadí 154/3 nejprve k nasazení vozu ev. č. 3010, jenž byl po osmé hodině ranní nahrazen vozem ev. č. 3009, místo kterého byl po necelé hodině vypraven na pořadí SOR NB 12 CITY ev. č. 3846, jsou jako vypravené pro daný den započítány oba elektrobusy. I přes to činí průměrná provozní spolehlivost za dané období pouze 19,74 %, což znamená, že v průměrný den bylo na linkách 124, 154 a 213 možné potkat ona necelá 3 ze 14 dodaných vozidel.