Italská Státní rada (Consiglio di Stato) smetla včera se stolu loňské rozhodnutí regionálního správního soudu, kterým bylo zablokováno dokončení prací na úpravě dosud nezprovozněného, cca 8 km dlouhého koridoru mezi Pescarou a Montesilvanem, po kterém se už měly před léty projíždět trolejbusy. Je tedy dána zelená tomu, aby se mohly trolejbusy po koridoru rozjet, jakmile budou zbylé předělávací práce na infrastruktuře a zkoušky s vozidly Van Hool Exqui.city 18 dokončeny. Pokud by se Rada coby nejvyšší správní orgán země nepostavila na stranu trolejbusů, byl by pescarský BRT koridor na další léta zakonzervován a čekal by na osud, který by mu určilo nové posouzení vlivu na životní prostřední.
Odvolání vůči rozhodnutí regionálního soudu podaly na 51 stranách města Pescara a Montesilvano, italské ministerstvo dopravy, region Abruzzo a hlavní regionální dopravce, společnost TUA S.p.A. Zatímco odpůrci trolejbusů nad verdiktem vyjádřili hluboké zklamání a někteří z nich jej považují za pohrdání hlasu lidu, primátor Pescary, Carlo Masci, si nad rozhodnutím státní rady oddechl, když uvedl: „Učinili jsme konec za příliš dlouhým dobrodružstvím, černou stránkou… Už jsme čekali příliš dlouho, protože zatímco jinde se pádí vpřed, a udávám případ Milána, kde se právě v minulých dnech slavilo 115. výročí trolejbusu (toto je ovšem nepatrně zkreslené tvrzení, protože trolejbusy jezdí v Miláně nepřetržitě „jen“ 90 let a předtím se tam objevily jen na chvíli v roce 1906; pozn. redakce), my jsme namísto toho museli slavit 25 let odvolání proti trolejbusové trati a proti modernizaci, kterou tato trať pro Pescaru představuje.“
Je ovšem vhodné připomenout, že Pescara nevěnovala původní realizaci a zprovoznění koridoru tolik péče, kolik by si takto významný projekt zasloužil, a tak se koridor namísto rychlého zavedení moderní dopravy dočkal toho, že se (a zejména pak jeho část v blízkosti přilehlého parku) stal za léta spontánní pěší zónou. A když se pak stávající vedení radnice pustilo loni do úprav koridoru, aby vyhověl jinému typu vozidel, než která byla na koridor původně plánována, ani tak kvalita provedení prací nebyla vysoká, což jen pochopitelně nahrálo odpůrcům trolejbusů do karet. Nyní se však odpůrce podařilo alespoň v tomto případě zlomit. Nabízí se ovšem otázka, kdy trolejbusy v Pescaře s cestujícími opravdu vyjedou, protože ani loňský slib stihnout to na jaře 2023 se už nezdá jako reálný a nový termín zatím vyhlášen nebyl.