Nejmladší polský tramvajový provoz (zprovozněný 19. 12. 2015) má problémy s novými tramvajemi typové řady Panorama od tureckého Durmazlaru. Ten má na základě smlouvy dodat do města celkem 12 vozů, z nichž se momentálně nacházejí v Olsztyně čtyři.
Vozidla se i přes dílčí problémy podařilo schválit pro provoz v Polsku, cestující ale nevozí. Při technické přejímce, jež započala už dne 18. 12. 2020, totiž bylo poukázáno ze strany dopravce a příslušných městských úředníků na to, že tramvaje nesplňují parametry, k nimž se výrobce zavázal ve své nabídce. Situace dospěla tak daleko, že i přes současnou situaci museli v únoru přijet do Olsztynu zástupci tureckého výrobce (včetně generálního ředitele Durmazlaru), aby problém na místě řešili se zákazníkem.
Turecký výrobce například ve své nabídce uvedl nižší spotřebu elektrické energie i hlučnost vozidel, odlišný je i systém přepínání stěračů či ovládacích prvků na stanovišti. Asi nejzásadnější problém se však týká podvozků. Dopravce ve výběrovém řízení jednoznačně deklaroval, že chce na vozidlech podvozky otočné či dynamicky otočné (jako má u vozů Tramino), přičemž Durmazlar uvedl ve své nabídce, že lze docílit natočení o 10 stupňů. Již z prvních vizualizací vozidel však bylo zřejmé, že nabídka operuje s tramvajemi s neotočnými podvozky (koncepce „Multigelenk“), které sice umožňují mírné vychýlení, avšak pouze v řádech stupňů. Výrobci se sice podařilo v rámci zkoušek dosáhnout až desetistupňového natočení, ale jen u prázdného vozidla a s dodatečnou úpravou podvozků, která není určena pro běžný provoz. Město má nyní zvažovat možnost posouzení provedení tramvají nezávislým znalcem, protože podle mínění úřadů tramvaje v oblasti podvozků požadavky obsažené ve smlouvě jednoznačně nesplňují.
Turecká strana požaduje, aby mohl být proces předávání vozidel prodloužen o čtyři měsíce, aby bylo možné pochybnosti vyjasnit (a současně, aby se tak vyhnul placení penále). Dopravce přitom nemá mnoho na výběr, byť by mu zásadní pochybení na turecké straně umožnilo, aby tramvaje odmítl zařadit do provozu a od smlouvy ustoupit. Očekává se však, že se nalezne smírná cesta pro řešení uvedených problémů. Doplňme, že za jeden vůz by měl Olsztyn vynaložit zhruba 53 mil. Kč.