Omsk vypsal minulý týden tendr na 40 nových trolejbusů v očekávané hodnotě 964 mil. RUB (cca 386 mil. Kč, tj. cca 9,7 mil. Kč za vůz). Ty by se měly přidat k devíti letos dodaným Admiralům a již dříve dodaným 62 Admiralům (33 ks v roce 2020 a 29 ks v roce 2021). Dá se očekávat, že i nyní poptávané čtyři desítky nových vozidel dodá PK Transportnyje Sistěmy. Lhůta pro podání nabídek je i v tomto případě krátká, do 9. listopadu 2022.
Po dodání 40 vozů by měl Omsk již 111 moderních trolejbusů, a tedy obnoveny 4/5 své aktuální flotily, která má okolo 140 členů. Takto významnou mírou obnovy trolejbusového parku během několika málo let se může v Rusku momentálně chlubit jen omezené množství trolejbusových provozů (například Krasnojarsk či Petrohrad). Omsk jako jedno z mála ruských měst navíc zamýšlí stavět nově trolejbusové tratě. Ve svém záměru již došel tak daleko, že už běží dvě výběrová řízení na projekční práce a následnou výstavbu celkem 10,5 km nových tratí (obousměrně) v levobřežní (tj. západní) části města za v přepočtu asi 120 mil. Kč, jedno výběrové řízení na projekční práce a výstavbu nových měníren v přepočtené hodnotě asi 66 mil. Kč a také výběrové řízení na modernizaci vozovny za v přepočtu asi 120 mil. Kč. Podobný rozvoj co do rozšíření trolejbusových trolejí je poslední léta v Rusku spíše sporadickým jevem. Není také určitě bez zajímavosti, že omské Admiraly nejsou řešeny jako parciální trolejbusy a i právě poptávané vozy mají mít jen malou baterii zajišťující minimální dojezd bez trolejí na vzdálenost alespoň 100 m.