Podobně jako Ivanovo, i Omsk začal na konci tohoto léta vítat nové trolejbusy z engelské dílny PK „Transportnyje Sistěmy“. Momentálně je z 33 vozů dodáno šest, avšak do dvou měsíců dojdou i zbývající.
Zakázku opět vyhrála státní GTLK, která se jako jediná přihlásila a nabídla cenu něco málo přes 440 mil. rublů (132 mil. Kč). Následně za 679,11 mil. RUB (cca 202 mil. Kč, cena za vůz 6,21 mil. Kč) nakoupila GTLK vozy u PK „TS“. Trans-Al’fa měla předložit GTLK cenu nižší než 6 mil. Kč, avšak u GTLK uspěl výrobce, který se za dodavatele nových vozidel, stejně jako v případě Ivanova, už předem prohlásil. Důvody rozhodnutí GTLK sděleny nebyly. Záporný rozdíl musí být pochopitelně odněkud uhrazen, ostatně počáteční cena tendru na leasing byla 921 mil. RUB, což je 274 mil. Kč. Rozdíl tedy bude uhrazen ze státního rozpočtu, nicméně nikde se neuvádí, kolik jsou celkové náklady transakce, tj. leasing + státní subvence. Pokud by platila informace, která se objevila v ruských médiích, že by částka 440 mil. RUB měla odpovídat jen 40 % skutečné sumy, znamenalo by to, že by celková hodnota transakce ještě převýšila tu původně odhadovanou…
Omsk se na nové trolejbusy velmi těšil, protože je potřebuje jako sůl. Stávající park je podobně jako v Ivanovu zastoupen mnoha vozy značky ZiU, byť jich je v součtu krapet méně než v Ivanovu a jejich data výroby jsou už spíše ze samotného závěru 20. století a počátku nového století. Tak jako tak je stav většiny trolejbusového parku už neuspokojivý. Momentálně je v Omsku okolo 125 trolejbusů, z toho jich nejezdí asi 15, „ZiUček“ je okolo 55. Ani příchod 33 Admiralů tedy Omsku nepošle vozy ZiU do důchodu. Do 20. listopadu 2020 musí všechny nové vozy, které půjdou prioritně na linky 3 a 4 (obě začínají u vlakového nádraží), dorazit do města.