Menu

Opava poptává tři nové trolejbusy

Zatímco první desítka opavských trolejbusů Škoda 32 Tr byla řešena jako parciální (ev. č. 314-323), vozům dodaným v loňském roce (ev. č. 324-328) alternativní pohon chybí. Tento trend je přitom zachován i u současného minitendru. Nastane tak paradoxní situace, kdy nahradí starší trolejbusy z většiny vybavené dieselagregátem stroje zcela závislé na trolejích. (foto: Matěj Stach)
Zatímco první desítka opavských trolejbusů Škoda 32 Tr byla řešena jako parciální (ev. č. 314-323), vozům dodaným v loňském roce (ev. č. 324-328) alternativní pohon chybí. Tento trend je přitom zachován i u současného minitendru. Nastane tak paradoxní situace, kdy nahradí starší trolejbusy z většiny vybavené dieselagregátem stroje zcela závislé na trolejích. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
21. 09. 2021 21:14
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Evropské finance by měly dopomoci další obnově vozového parku trolejbusů v Opavě. Městský dopravní podnik Opava (MDPO) vypsal dne 17. 9. 2021 výběrové řízení na dodání celkem tří trolejbusů, a to za souhrnnou částku 34 mil. Kč (11,3 mil. Kč/vůz). Hodnota zakázky je odvozena od tržních konzultací, které proběhly už v roce 2019, a kterých se účastnily společnosti Škoda Electric a Solaris Bus & Coach – subjekty, které spolu na českém trhu exkluzivně spolupracují a vozidla dodávají společně.

Referenční požadavky jsou s ohledem na velikost kontraktu stanoveny na prokázání dodání jednoho nového trolejbusu v posledních třech letech. Stejně jako v předešlém výběrovém řízení, které vyhrála Škoda Electric s modelem 32 Tr (s karoserií SOR), jsou i tentokrát poněkud překvapivě poptávány pouze klasické trolejbusy, nikoli parciální (či alespoň s pomocným pohonem). Jediným hodnoticím kritériem soutěže je cena. Poptávány jsou klasické 12m nízkopodlažní trolejbusy s třídveřovou karoserií a klimatizací, minimální obsaditelnost je stanovena na 85 osob, z toho 32 sedících.

Podle představ MDPO by měly být vozy dodány k fixnímu datu, nejpozději do 30. 9. 2022. S ohledem na to, že na podání nabídek běží měsíční lhůta, a následně má běžet ještě proces vyhodnocování tendru, je zřejmé, že doba na dodání by měla činit méně než jeden rok. Trolejbusy by měly posloužit pro omlazení vozového parku a nahradit vybrané vozy Solaris Trollino 12 AC z roku 2006, které jsou aktuálně nejstaršími členy trolejbusové flotily MDPO.

Podobné články