Zajímavá zpráva přichází na počátku ledna 2021 z Itálie. Trolejbusové trati Taggia — Sanremo — Ventimiglia o délce skoro 30 km, na které je v současné době provoz pozastaven, je už zhruba dva roky slibována komplexní obnova. Původně se počítalo se skromnými plány obnovy místní sítě v očekávané hodnotě 20 až 25 mil. eur, pak byl ale rozpočet na jaře 2020 v důsledku zahrnutí dalších investic navýšen na zhruba 30 mil. eur a nyní se už hovoří o 50 mil. eur, o které se má Sanremo a okolní sídla, kterými trolejbusová dráha prochází, na Ministerstvu infrastruktur a dopravy ucházet.
Navýšení prostředků mj. umožní navýšit počet pořizovaných nových vozů. V dubnu 2020 jsme kritizovali, že na takto dlouhou trasu je původně plánovaných 16 sólo vozů nedostatečných, a to nejen kvůli objektivní obtížnosti zajistit intervaly kratší než 10 minut, ale i kvůli nabízené kapacitě, jelikož sólo vozy měly mít samostatný prostor na kola, což by citelně snížilo obsaditelnost krátkých trolejbusů. Zřejmě si totéž uvědomili i v Sanremu, protože na podzim 2020 se už hovořilo o nákupu až 24 parciálních vozů a včera bylo radnicí Sanrema specifikováno, že se má pořídit 23 parciálních vozů a z toho 10 bude článkových. Na předmětné trati by byla 18metrová vozidla novinkou. Počet 23 trolejbusů by byl na celou trasu naprosto adekvátní jak z hlediska možnosti nabízet ve špičkách i kratší než 10minutové intervaly, tak z hlediska rezervních vozů.
Celá trať, mající provozní počátky v roce 1942, má být přestavěna, včetně obnovy městského úseku v Taggii, napětí má být zvýšeno na 750 V a postavit se má také nová vozovna. Celý projekt obnovy trolejbusového provozu včera schválila městská rada Sanrema, následně bude poslán na ministerstvo, rozhodnutí o přidělení prostředků by mohlo padnout do léta. Město tento měsíc už začalo ořezávat větve, které během několikaměsíční nečinnosti trolejbusového provozu začaly kolidovat s trolejovým vedením, aby mohlo trolejbusový provoz v omezeném rozsahu po zmírnění restriktivních opatření obnovit. Dodejme, že si Sanremo pořídilo před nedávnem vodíkové autobusy, jenže kvůli zavření hranic stáhla francouzská společnost mající zajišťovat servis vodíkového centra v Itálii své zaměstance do Francie, a tak jsou vodíkové autobusy už několik měsíců v garáži a chytají prach.