Dne 10. 12. 2020 byl ukončen po téměř 20 letech provoz nákladních tramvají v německých Drážďanech. Ty od března 2001 přepravovaly díly pro výrobu automobilů VW mezi vlakovým nádražím Friedrichstadt a moderní továrnou VW nedaleko centra města (známá jako Gläserne Manufaktur; prosklená manufaktura).
Projekt přepravy dílů pro výrobu aut tramvajemi (odtud také pojmenování CarGoTram) nikdy nenaplnil ambice do něj vkládané, což mj. souviselo i s vlažným vytížením samotné montovny určené původně primárně pro výrobu automobilů Phaeton, které pro VW nebyly úspěšné. Předpokládanému počtu 30 jízd denně mezi výrobním závodem a nádražím se nákladní tramvaje za celých takřka 20 let provozu ani nepřiblížily. V roce 2003 bylo maximem pouze 10 jízd denně. Opakované úvahy o zrušení provozu nákladních tramvají byly vždy odloženy, tedy až do roku 2020. V říjnu tohoto roku bylo oznámeno, že CarGoTram vyjede naposledy 23. 12. 2020. Nakonec se tak stalo v důsledku dopravní nehody u vjezdu do areálu VW o pár dnů dříve (10. 12. 2020).
Dvojice vlaků tvořená vždy 5 vozy (z toho dva krajní s kabinou řidiče), jeden čelní rezervní vůz a jeden rezervní vložený vůz zůstaly odstaveny v areálu vozovny Trachenberge, přičemž se od té doby vedou diskuze, jak s tramvajemi se specifickým provozním určením dále naložit. Dopravce DVB AG, který vozidla vlastní, konkrétní návrhy nekomentuje. Případné realizaci některého z plánů navíc brání vytíženost podnikových techniků, kteří jsou momentálně plně zaměstnání zkušebním provozem nové tramvaje NGT DX DD z produkce Alstomu (ex-Bombardieru), což má pochopitelně prioritu.
Dosud neměl být žádný z vozů nákladních tramvají zlikvidován, mimo areál vozovny ovšem vozy nevyjíždějí – případné testy se odehrávají vždy jen v uzavřeném areálu. Naděje, že by se mohly ještě vrátit do služeb VW, je nulová. V létě 2021 se konala výluka na ulici Bodenbacher Straße přiléhající ke Gläserne Manufaktur a při této příležitosti došlo k odstranění výhybky a odbočky směřující do areálu VW, upraveno (a sneseno) bylo také trolejové vedení. Odstraněny byly také všechny koleje přímo v závodě VW. Kolejová spojka na nádraží Friedrichstadt oproti tomu zůstává zachována a využita byla například při vykládce první nové tramvaje NGT DX DD.