Dopravní podnik města Pardubic (DPmP) prodal všech šest svých trolejbusů Škoda 24 Tr, které si pořídil v letech 2006 a 2007. Vozidla tentokrát opustila Pardubice bez symbolické rozlučkové jízdy pro fanoušky dopravy, a tak poslední vypravení „čtyřiadvacítky“ do provozu s pasažéry je datováno již před sedmi měsíci, načež následovala v květnu 2024 už jen objednaná fotojízda.
Pardubice poprvé přivítaly trolejbus Škoda 24 Tr již v roce 2004, kdy se krátce ve městě během srpnových dnů mihnul prototyp tohoto modelu, jehož vystoupení ovšem neskončilo zrovna slavně, neboť třetí den testování na lince s cestujícími musel být stažen pro opakované výpadky kompresoru. Nadcházející soutěž na nákup šesti nových trolejbusů nicméně Škoda s modelem 24 Tr – již v inovované verzi s karoserií Citelis – ovládla.
Trolejbusy Škoda 24 Tr si pořizoval pardubický DP již za přispění Evropské unie, která v rámci Společného regionálního operačního programu (SROP) přispěla sumou pokrývající 75 % uznatelných nákladů. Z kupní ceny 9 189 000 Kč/vůz šlo tedy o takřka 6,9 mil. Kč. Další dva miliony (v součtu na všech 6 vozů) přisypalo ze svých zdrojů Statutární město Pardubice, zbylá suma byla hrazena z prostředků DPmP.
Dodávka byla rozdělena na dvě tříkusové série, z nichž první dorazila do Pardubic po železnici dne 16. 4. 2006. Vozidla obdržela ev. č. 317, 318 a 319 (již ve třetím obsazení) a dne 18. 4. 2006 absolvovala technicko-bezpečnostní zkoušky. Následně s trolejbusy probíhalo další testování a zácviky řidičů. Ještě v dubnu 2006 se trolejbusy dočkaly výměny sběracích tyčí, kdy původní rovné tyče byly vyměněny za nové, tzv. lomené (se zalomením v koncové části), a to s ohledem na problémy s průjezdem nových trolejbusů v podjezdu pod železniční tratí na ulici Jana Palacha.
Dne 1. 6. 2006 se uskutečnila na třídě Míru slavnostní prezentace, jíž se účastnil pouze jeden z vozů 24 Tr, konkrétně ev. č. 318, jemuž sekundovala modernizovaná „čtrnáctka“ ev. č. 341. Oba trolejbusy, které byly původně bílé, byly krátce před akcí opatřeny polepy dopravce, které tvořily podnikové schéma. Šlo o tzv. „nové rychlé pruhy“, které byly v té době novinkou, jíž se na počátku června 2006 mohly pochlubit mezi pardubickými trolejbusy jen právě ony dva vystavené vozy. Přítomnost modernizovaného vozu 14 Tr se může zdát z dnešního pohledu poněkud zvláštní, v dané době se ale jednalo o významný kvalitativní skok, neboť byla použita zcela nová vozová skříň (dle typu 14 TrM), takže šlo vlastně o nový trolejbus.
Premiéru s cestujícími si odbyly vozy 24 Tr dne 2. 6. 2006, kdy byl na linku vypraven prozatím jeden vůz ev. č. 317, zařazení zbylých dvou se protáhlo až do konce června. Trolejbusy ev. č. 317 a 319 byly novým městským schématem opatřeny až v září 2006, do té doby jezdily po ulicích bílé.
Další trojice „čtyřiadvacítek“ – budoucích ev. č. 320, 321 a 322 – byla formálně převzata v areálu výrobce Škody Electric dne 15. 2. 2007, načež se – opět po železnici – vydala do Pardubic, kde došlo k vykládce dne 22. 2. 2007. Všechny trolejbusy měly být do provozu předány během března a v dubnu se i na nich objevily „nové rychlé pruhy“, které byly v případě vozu ev. č. 321 vystřídány v červnu 2008 kresleným polepem s ústředním heslem Ekologický trolejbus. Klasické celovozové reklamy se pardubickým 24 Tr v porovnání se zbytkem trolejbusové flotily spíše vyhýbaly, přičemž vůz ev. č. 322 dokonce za celých 17 let v provozu neobdržel reklamu žádnou.
Běžnou součástí koloritu pardubických ulic byly vozy 24 Tr přibližně do léta 2023, kdy začal být jejich provoz omezován, neboť vozový park byl doplňován novými trolejbusy 32 Tr, takže ty starší mohly čím dál častěji sloužit jen jako provozní záloha. V předstihu byl odstaven (byť formálně stále ne vyřazen) trolejbus ev. č. 317, jenž se měl naposledy objevil v ulicích již 18. 1. 2023. Z dalšího provozu jej vyřadila závada kompresoru, která už nebyla opravena. Dne 27. listopadu 2023 měly být naposledy vypraveny i zbylé dva vozy z roku 2006. Trolejbusu ev. č. 318 se měla stát osudná rovněž závada na kompresoru, u vozu ev. č. 319 došlo k narušení izolačního stavu.
Do roku 2024 tak Pardubice vstupovaly jen se sporadicky vypravovanou mladší trojicí „čtyřiadvác“ z roku 2007, z nichž jako první se s cestujícími rozloučila ta nesoucí ev. č. 320 (s posledním vypravením dne 19. 2. 2024). Vůz ev. č. 322 si naposledy užil směnu na prvním pořadí linky č. 4 dne 15. 3. 2024 a tichá derniéra typu 24 Tr následovala dne 9. 4. 2024 s vozem ev. č. 321 na čtvrtém kurzu linky č. 1, kdy se vůz objevil v ulicích už neplánovaně z důvodu nedostatku provozních trolejbusů. Dne 19. 5. 2024 následovala už jen zmíněná objednaná fotojízda s trolejbusem ev. č. 322.
S dodávkami nových autobusů a trolejbusů začalo být v pardubické vozovně těsno, a tak bylo rozhodnuto nepotřebné trolejbusy, z nichž byly již předtím demontovány vysílačky a později i odbavovací systém, přetáhnout na volné prostranství určené k odstavení neprovozních vozů. Přestože se uvažovalo o tom, že by se mohla uskutečnit ještě symbolická rozlučková akce a přetřásána byla i myšlenka ponechání jednoho z trolejbusů 24 Tr (konkrétně ev. č. 322) coby historického, upřednostnil nakonec DPmP možnost prodeje.
O vozidla projevila zájem společnost MAKDI GROUP s. r. o. z Plzně, která za trolejbusy nabídla částku 58 500 € (1,484 mil. Kč, resp. 247 455 Kč za vůz). Kupní smlouva byla zveřejněna dne 14. 11. 2024 s tím, že vozidla měla být odvezena nejpozději do 4. 12. 2024. Nakonec si silniční trajlery přijely pro všech šest trolejbusů už dne 21. 11. 2024, načež se vydaly na cestu do svého nového působiště, jímž by měl být některý z ukrajinských trolejbusových provozů. Tím se historie vozů 24 Tr v Pardubicích uzavřela.