Menu

Pardubice poptávají šest autobusů

Dvojice autobusů Karosa-Renault Citybus ev. č. 160 a 167 pochází již z let 2000 a 2001. V současné době jde o nejstarší vozy ve flotile pardubického DP. (foto: Petr Bystroň).
Dvojice autobusů Karosa-Renault Citybus ev. č. 160 a 167 pochází již z let 2000 a 2001. V současné době jde o nejstarší vozy ve flotile pardubického DP. (foto: Petr Bystroň).
Stáhnout PDF
Autobusy
18. 05. 2023 19:46
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní podnik města Pardubic (DPmP) vypsal výběrové řízení na dodání šesti autobusů s dieselovým pohonem. Nabídky mohou zájemci pokládat do 1. 6. 2023.

Ve službách pardubického DP bychom dnes nalezli jedny z nejstarších městských autobusů, které u nás stále zasahují do pravidelného provozu. Ve stavu je zde mj. devět vozů Karosa-Renault/Irisbus Citybus z let 2000 až 2005, anebo pět autobusů Karosa B 951 z roku 2006. Poslední větší obnova se odehrála v roce 2021, kdy bylo do provozu zařazeno sedm autobusů Iveco Urbanway, z toho tři s pohonem na CNG, v loňském roce měl být vozový park doplněn o dva vozy v podobě původně předváděcích vozidel Crossway LE CITY 12M a Iveco Streetway 12M, z nichž však byl dosud navzdory podmínkám smlouvy dodán jen první jmenovaný (pod ev. č. 68III byl zařazen v prosinci loňského roku).

V dubnu 2023 vypsané výběrové řízení předpokládá dodání šesti nových vozů do 10 měsíců od nabytí účinnosti kupní smlouvy, což v případě, že tendr nebudou provázet komplikace, znamená dodání v průběhu první poloviny roku 2024. Vozidla mají být minimálně třídveřová a nabídnout alespoň kapacitu 80 míst, z toho 27 k sezení na pevných sedadlech, z nichž navíc alespoň šest musí být přístupno z úrovně nízké podlahy. Součástí výbavy bude dvouzónová klimatizace se samostatnými okruhy pro řidiče a cestující, chybět nebudou ani módní USB nabíjecí porty. Autobusy mají být dodány tradičně pouze v bílém laku, na který může dopravce aplikovat svůj městský polep.  

Jak je pro pardubické soutěže běžné, o vítězi nerozhoduje jen jediné kritérium, ale několik parametrů, které jsou vloženy do multikriteriální funkce, jež vypadá následovně a kterou publikujeme pro milovníky matematiky, přičemž pro ty, jež si hodlají do vzorečku zkušebně dosazovat jako my v redakci, připomínáme, že je nutné vyvarovat se tzv. Pavlova omylu (tj. nezapomenout na přednost násobení před sčítáním):

Pod jednotlivými písmeny se ukrývá nabídková cena (C), celková obsaditelnost autobusu (N), kdy se pro potřeby hodnocení započítává jako obsazená stojícími pasažéry i plocha pro invalidní vozík/dětský kočárek, dále počet pevných sedadel dostupný přímo z úrovně nízké podlahy (B), spotřeba paliva (A) dle měření metodiky UITP SORT (cyklus 2) a délka záruční doby (Z), kdy minimální délka záruční doby je stanovena na 24 měsíců a maximální na 60 měsíců.

Minuskule ve vzorci (případně doplněné o spodní indexy) pak mají následující význam: „nref“ značí referenční obsaditelnost autobusu stanovenou na 90 osob, „hb je poněkud zajímavý parametr, který kvantifikuje hodnotu sedadla dostupného z nízké podlahy na 10 000 Kč/místo, písmeno „d“ je modelový roční proběh 0,5 mil. km, a písmeno „p“ symbolizuje cenu nafty položenou pro účely výpočtu na 25 Kč/litr, a konečně „hz“ je modelová hodnota jednoho měsíce trvání záruky na jednom vozidle, která je vyčíslena na 4 000 Kč/měsíc.

 

Podobné články