Společnost Alstom ve spolupráci s pařížskou společností RATP představila dne 14. 2. 2025 první z nových souprav metra s typovým označením MF 19. Nové vlaky mají nahradit všechny stávající typy využívané na klasických kolejových trasách pařížského metra (mimoto francouzská metropole disponuje ještě linkami tzv. metra na pneumatikách) s výjimkou typu MF 01, jenž byl dodáván v letech 2007 až 2015. Z kolejí by tak postupně měly zmizet typy MF 67, MF 77 a MF 88, z nichž ty nejstarší – jak napovídá jejich typové označení – slouží pařížským občanům takřka 60 let (první souprava byla zařazena do provozu už v roce 1968).
O nutnosti náhrady starých vlaků se v srdci Francie dlouho diskutovalo, avšak výběrové řízení bylo vypsáno až v květnu 2017. Účastnili se jej celkem tři výrobci – Ansaldo-Hitachi, CAF a Alstom ve spojení s kanadským Bombardierem, jenž byl v té době ještě samostatnou společností (v mezičase jej však Alstom pohltil). Vítězem tendru bylo dne 29. 11. 2019 oznámeno právě konsorcium domácího Alstomu a Bombardieru s tím, že první vlaky měly být uvedeny do provozu v roce 2024, a to nejprve na lince číslo 10, později se měly přidávat další (s ohledem na rozsah zakázky měly být postupně do roku 2035 nahrazeny starší soupravy ještě na linkách 3, 3bis, 7, 7bis, 8, 12 a 13; harmonogram se však postupně několikrát upravoval).
Maximální počet vlaků, který si může RATP objednat, činí 410, a to v různých délkových variantách, takže finální počet vozů se se neuvádí. První závazná objednávka počítala se 44 vlaky pro linky 3bis, 7bis a 10, později došlo k uplatnění opčního práva, takže momentálně je kontrahováno 147 vlaků, přičemž se ještě letos očekává využití opce na dalších 147 souprav.
Nejkratší verze (určená pro linky 3bis a 7bis) by měla mít délku 62 m a tvořena bude čtyřmi vagóny, delší varianta (pro linky 3, 10 a 12) bude mít délku 76 m a pět vagónů, nejdelší (pro linky 7, 8 a 13) by měla být rovněž pětivozová, avšak s mírně prodlouženými vozy, čímž se dosáhne celkové délky vlaku 77,4 m. Liší se také řešení interiéru. Pro linky 8 a 13 budou vozidla vyhotovena v modifikaci „capacity“, což znamená snížení počtu míst k sezení za účelem dosažení co největší obsaditelnosti. Verze s vyšším počtem míst k sezení je pak nazývána jako „comfort“.
Prezentace čel jednotky se konala v listopadu 2022, kdy bylo potvrzeno, že ze tří designových návrhů, které Alstom (a Bombardier) předložil v nabídce, byla vybrána varianta č. 2. Projekt ovšem nabíral oproti původním předpokladům značné zpoždění, takže v současné době se předpokládá, že první cestující se ve vozech MF 19 svezou nejdříve na konci roku 2025. Všechny vlaky jsou přizpůsobeny pro zavedení automatického řízení, které by mělo být v pařížské síti zavedeno od roku 2035.