Dobrá zpráva přišla z Itálie. Trolejbusový provoz ve městě Pescara, který se s přestávkami staví již neuvěřitelných 26 let, si podruhé ve své historii objednal nové trolejbusy. Jejich dodavatel bude belgický Van Hool, který tradičně dodává své trolejbusy v kooperaci s německou firmou Kiepe Electric.
Pro provoz, kterému se lepí na paty smůla kombinovaná s pověstnou italskou dochvilností, bylo objednáno celkem 6 trolejbusů označené ze strany Kiepe Electric jako typ IMC®500. Navíc je možné si v rámci opce dokoupit ještě další trojici vozidel. Vozidla budou koncipována jako parciální trolejbusy a odpovídat provedení vozů Van Hool Exqui.City 18T. Jako hnací bude řešena druhá náprava. Kiepe Electric zajistí v rámci dodávky elektrickou výzbroj (trakční a statický měnič s dobíječem baterií), klimatizaci, trakční baterie, sběrače a diagnostický systém.
Výstavbu trolejbusového systému, který je veden částečně v ose bývalé normálněrozchodné železniční trati (jež byla přeložena o kus dál), bylo možné zahájit v roce 1995, kdy na projekt došly první peníze. Již na konci 90. let byla část budoucí trasy, jež měla být určena výhradně pro potřeby trolejbusů, postavena, poté se ale práce zadrhly a studie trolejbusového provozu byla aktualizována s tím, že se ambiciózně počítalo s vytvořením sítě o délce 24 km. Práce se znovu rozeběhly až v roce 2009, avšak jen na prvním 6kilometrovém úseku mezi Pescarou a Montesilvanem, přičemž stavebně se podařilo celý tento úsek prakticky dokončit. Pro provoz byly objednány trolejbusy Phileas výrobce APTS, který byl majetkově provázán s firmou VDL. Výrobce ale v roce 2014 vyhlásil bankrot a vozidla nedodal, byť stihl jeden vůz vyrobit (další pak vznikl ještě pro Rimini, jež ovšem vůz rovněž neodebralo). Téměř dokončený koridor tak začal sloužit místním jako poněkud drahá cyklostezka či široce pojatý chodník.
V březnu 2017 se po trati projel alespoň 12m trolejbus Van Hool A330T z nedalekého města Chieti. Trolejbusová infrastruktura se ukázala sjízdná a město nadále stálo o to, aby táhnoucí projekt dotáhlo dokonce. Navrženo proto bylo vypsání nového výběrového řízení na dodávku dalších trolejbusů a dokončení stavební části s tím, že už bylo předpokládáno, že vybrané úseky budou obsluhovány v módu na baterie. Celková délka koridoru by po dostavbě měla dosáhnout 8 km. Soutěž na dokončení stavby a nákup trolejbusů se podařila uzavřít koncem roku 2020, přičemž zastřešujícím subjektem je společnost Colas Rail Italia, která je zodpovědná i za dodávku zmíněných vozidel, která vyrobí právě zmíněné konsorcium Kiepe Electric a Van Hoolu.