Trolejbusová síť v Pescaře, po které zatím neprojel s cestujícími žádný spoj, se má dočkat slibovaných rozšíření směrem na jihovýchod a na jihozápad. Radnice Pescary při součinnosti sousedících obcí Francavilla al Mare (jihovýchod) a San Giovanni Teatino (jihozápad) zažádala na Ministerstvu infrastruktur a dopravy o více než 61 mil. EUR na zafinancování dvou trolejbusových drah o celkové délce cca 10,6 km, které by trolejbusy na katastr těchto obcí dovedly.
Obě dráhy budou na většině své délky zatrolejované, přičemž několik jejich set metrů bude řešeno buďto ve formě plnohodnotného BRT koridoru, nebo metrobusových pruhů. Od hlavního vlakového nádraží Pescary do Sambuceta (Sambuceto je enklávou San Giovanni Teatina, které leží na nedalekém kopci) bude délka dráhy 8,6 km, přičemž 5,4 km bude zatrolejovaných a segregovaná dráha bude mít délku 2,4 km. Z jižní části Pescary, kam se ještě trolejbusová trať musí dotáhnout od hlavního nádraží, bude do Francavilly délka dráhy 2 km, z toho bude 1,4 elektrifikovaných a segregovaná dráha bude mít délku 700 m.
Realizace obou nových trolejbusových drah je podmíněna získáním dotace od ministerstva v plné požadované výši, protože u Jadranu nechtějí dat na novou infrastrukturu ze svého ani euro. Připomeňme ostatně, že momentálně je v Pescaře dokončena pouze cca 7km trať od hlavního vlakového nádraží do severně ležícího města Montesilvano, která zeje prázdnotou. Na konec léta 2020 byla sice ohlášena realizace prodloužení této trati do jižní části města, nicméně výraznější hmotné práce fakticky nebyly dosud nikde k vidění. Dodejme ovšem jednu novinku, a sice že letos v lednu to bylo poprvé, co se otevřeně hovořilo o výhledovém propojení pescarské trolejbusové síti s tou, která je ve městě Chieti. Pokud se trolejbusy do Sambuceta přivedou, bude to k nejbližší trati v Chieti už jen rovné 4 km. A nemusí to být tak úplně dlouhá doba, protože Pescara chce realizovat obě trolejbusové dráhy co nejdříve.