Včera, 21. 10. 2020, oslavily petrohradské trolejbusy 84 let provozu. Město i Gorelektrotrans na svých webech uvedly, že je míní rozvíjet i nadále. Již minulý měsíc se však navíc objevila zpráva o tom, že se do města namísto maršrutek a starých autobusů podívá v rámci místní dopravní reformy v horizontu cca 2 let až 1 500 elektrobusů.
Aleksandr Bělgov coby gubernátor Petrohradu včera uvedl: „Síť tramvají, trolejbusů a elektrických autobusů by měla pokrývat všechny oblasti města, dokonce i ty nejvzdálenější.“ Co se trolejbusů týče, denně převezou na téměř 46 linkách o délce 540,55 km okolo půl milionu cestujících, v průměru pak 12,7 milionů osob za měsíc. Gorelektotrans eviduje 1 360 km stop (počítáno jednosměrně), pět trolejbusových vozoven (z toho je jedna sdílená s tramvajemi), 455 výhybek, 227 křížení trolejbusových tratí a 494 křížení trolejbusových a tramvajových tratí. Park má momentálně 690 vozů a je schopno jej obsluhovat 1 629 řidičů. Ještě stále probíhají dodávky vozů Admiral a Avangard, které se opozdily. Do konce roků bude k dispozici městu už 160 parciálních trolejbusů (nyní 125) a objednávat je má i v budoucnu.
V Petrohradu už v září 2020 zahájil konečnou montáž vozů Admiral Něvskij zavod električeskogo transporta, který coby odštěpný závod patří společnosti PK „Transportnyje Sistěmy“. Ta v Engelsu nadále pokračuje v kompletní výrobě trolejbusů pro jiná města, jmenovitě se nyní jedná o Omsk a Ivanovo, v případě Petrohradu však už nehotové vozy PK „TS“ posílá do Petrohradu.
Co se elektrobusů týče, jejich příchod je svázán s novými smlouvami na dopravce vybraných linek, na kterých jezdí dnes maršrutky nebo staré autobusy. Tendry na nové dopravce budou vypsány zřejmě v březnu 2021. Město slibuje, že elektrobusy budou ve velkém k vidění na ulicích Petrohradu ještě v roce 2021.