Společnost PK Transportnyje Sistěmy na dnes odstartované třídenní výstavě ElektroTrans v Moskvě představila inovovanou verzi svého plně nízkopodlažního trolejbusu Admiral, která ponese typové označení 6281.01. Jedná se o vozidlo, které bylo úspěšně otestováno v Saratovské oblasti poslední zimu (viz zde).
Výrobce zdůrazňuje, že nový Admiral, spadající do kategorie elektrobusů s dynamickým nabíjením, je oproti elektrobusům s ultrarychlým střešním nabíjením nejen levnější co do pořízení, ale i co do provozně-servisních nákladů. Vozidlo je díky inovativnímu systému baterií, které vykazují vyšší účinnost vzhledem ke své hmotnosti, schopno urazit při plném zatížení cestujícími vzdálenost okolo 20 km, byť bez zapnuté klimatizace. PK TS sice byla nucena u nového Admirala předělat schéma elektrických rozvodů, avšak díky spolupráci se společností PK Energetičeskije Sistěmy, která inovativní baterie vyvinula, nemusela PK TS citelně snižovat obsaditelnost vozidla. PK TS uvádí, že se jedná o další výhodu jejího elektrobusu s dynamickým nabíjením vůči ruským elektrobusům vyráběným jinými výrobci, kteří musí dělat v oblasti obsaditelnosti svých vozidel větší ústupky. PK TS sice nikoho nezmiňuje, evidentně tím ale naráží na chování moskevské radnice, která nedávno opět zavelela k nákupu dalších elektrobusů, aniž by zvážila všechny ekonomické dopady svého rozhodnutí. Navíc si „rýpla“ i do přídavného naftového topení, které je přítomno „ve většině ruských elektrobusů“, zatímco její trolejbus vyhřeje interiér jen s pomocí elektřiny, a to i v tužších mrazech.
PK TS dále uvádí, že o nový trolejbus už projevila zájem nejen některá ruská města, ale i soukromí dopravci, kteří by v případě takovýchto trolejbusů nebyli odkázáni na využívání existujících vozoven městských podniků a stejně tak by například nemuseli budovat vlastní rozsáhlé areály. PK TS uvedla, že první destinací nového trolejbusu bude pravděpodobně Saratov.