Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) se staly prvním městským dopravcem u nás, který do svého vozového parku zařadil midibus NovoCiti Life z produkce turecké společnosti Anadolu Isuzu. Malé městské částečně nízkopodlažní autobusy nabízí výrobce od roku 2017, kdy se konala premiéra vozidla na veletrhu Busworld v Kortrijku. V roce 2019 byly první dva vozy dodány do České republiky dopravci OAD Kolín pro kolínskou MHD, na což se podařilo navázat dalšími dodávkami, což v dané délkové kategorii dělá z vozidel už nepřehlédnutelného zástupce i na českých silnicích.
Autobusy NovoCiti Life jsou nabízeny ve dvou délkových variantách, a sice 7 863 mm, anebo v mírně prodloužené verzi 8 010 mm (druhá jmenovaná však dosud do ČR dodána nebyla). Šířka vozu činí 2 435 mm, výška včetně klimatizační jednotky 3 184 mm. Přestože vozidlo nese na čele jméno Isuzu, neznamená to, že by používalo motory japonského producenta, jak tomu bývalo u produktů z istanbulské fabriky Anadolu v minulosti. Midibusy jsou konkrétně vybaveny motory z produkce FPT NEF 4.5, automatické převodovky poté dodává americký Allison.
Po úspěchu v Kolíně byly další dva autobusy dodány českým dealerem společnosti, firmou Turancar CZ, k dalším dopravcům. V roce 2021 šlo o vozidla pro společnosti ICOM (pro užití na linkách MHD v Pelhřimově) a AP Tour – dopravní, která si nechala autobus z hlediska vnitřní výbavy upravit pro nasazení v linkové dopravě v Královéhradeckém kraji (šlo zejména o doplnění „vysokých“ sedadel s bezpečnostními pásy). Podobnou úpravu následně zvolili i někteří další dopravci v ČR, formálně jde ale i přes provedené změny nadále o vozidla třídy I (tedy městské autobusy), byť v některých zdrojích se lze pro odlišení setkat i s nepřesným pojmenováním „Class II“. Ještě v roce 2021 si takový vůz převzal dopravce ČSAD POLKOST, čímž se tento model dostal poprvé i do služeb Pražské integrované dopravy, větší množství autobusů NovoCity Life se objevilo na silnicích až v průběhu letošního roku, kdy si hned osm vozů zakoupila skupina BusLine pro trojici svých společností (nasazeny jsou v Libereckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji). Jeden vůz v linkové modifikaci v novém barevném schématu PID má také Autodoprava Lamer.
Ve standardním provedení s „městským interiérem“ se autobusy NovoCity Life objevily vedle zmíněného Kolína a Pelhřimova také v Karviné, od začátku roku 2023 začne trojice vozů sloužit ve Znojmě, další jsou používány vybranými dopravci jako shuttle busy. Prvním provozovatelem ve vlastnictví municipality se pak staly v prosince 2022 Plzeňské městské dopravní podniky, jež si zakoupily vůz, který předtím po dobu několika měsíců testovaly.
Konkrétně jde o autobus, jenž byl do ČR coby předváděcí dovezen již počátkem roku 2022 (vyroben měl být již v roce 2019). Jako první si jej na otestování v květnu půjčil DP města Brna, po němž následovalo krátké intermezzo u ČSAD Liberec, dále prezentace v Mariánských Lázních, pak znovu v Liberci – tentokrát již u Dopravního podniku – a nakonec v Plzni. Tam se bíle lakovaný autobus objevil dne 23. 8. 2022, do provozu s cestujícími však vyrazil až od 2. 9. 2022. Zápůjční smlouva předpokládala, že si PMDP budou moci autobus ponechat pro účely testování v reálném provozu až do 31. 12. 2022. Podmínkou však bylo, že s ním do té doby nesmí najezdit více než 12 000 km. Ještě před uplynutím uvedené doby se nicméně podařilo dojednat, že si Plzeň autobus ponechá a dne 2. 12. 2022 došlo k formálnímu předání mezi společností Turancar CZ a PMDP, které se tak staly novým vlastníkem vozu výrobního čísla 93, za jehož koupi daly 2 849 000 Kč bez DPH. Záruka na vozidlo činí sice 24 měsíců, avšak nikoli od doby předání PMDP, ale od první registrace, což bylo v tomto případě 28. 4. 2022. Záruční doba je pak omezena i počtem najetých kilometrů na max. 100 000. V době předání měl autobus najeto 15 591 km.
Vůz o délce 7 863 mm disponuje 21 místy k sezení, navíc je možné v interiéru využít ještě čtyři sklopné sedačky. Celkem může autobus pojmout až 65 cestujících. Vozidlo je vybaveno celovozovou klimatizací (z produkce Safkaru), která lze využít i k vytápění vozidla. Z opčních prvků lze zmínit nezávislé topení či polouzavřenou kabinu řidiče. Vozidlu zůstalo po předání PMDP evidenční číslo 643, s nímž bylo v Plzni od počátku září 2022 testováno. V Plzni bylo až do prosincových změn nasazováno na linky čísel 35 a 39. Provoz na první jmenované byl zahájen teprve od 6. 3. 2022, a to nejprve jen jako zkušební, kdy PMDP nahradily v relaci Dolní Vlkýše – Malesice – Plzeň dosavadní spojení zajišťované společností Arriva Střední Čechy, od 11. 12. 2022 je ale na lince nasazen pouze osobní automobil na zavolání, neboť poptávka po cestování zde byla velice nízká. Druhá jmenovaná linka číslo 39 je okružní, začíná i končí na Borech a obsluhuje primárně oblast zvanou Výsluní, přičemž plzeňským občanům slouží od 1. 9. 2020.
Nový přírůstek do rodiny autobusů PMDP nahradil ve flotile vozového parku vůz typu SOR B 9,5. Šlo o poslední ze čtveřice vozů tohoto typu, které si PMDP pořídily před 20 lety. Zatímco tři starší vozy ev. č. 478, 479 a 481 byly vyřazeny již v roce 2019, vůz ev. č. 480 se podařilo udržet v provozu až do roku letošního a naposledy se v provozu s cestujícími objevil ještě v listopadu 2022. Poté byl ale pro celkovou korozi rámu odstaven a nyní je nabízen k odprodeji případným zájemcům. Posledním pravidelným provozovatelem autobusů SOR řady B tak nyní zůstává Kadaň, jejíž technické služby zajišťující provoz MHD mají k dispozici dva autobusy B 9,5 z let 2003 a 2005.
Doplňme, že flotilu malých autobusů v PMDP utváří kromě zmíněného vozu Isuzu ještě dvojice midibusů slovenského nástavbáře Rošero (konkrétně Rošero FCLLI).