V pondělí 27. 7. 2020 vyjel poprvé na zkoušku do ulic Prahy trolejbus Škoda 24 Tr ev. č. 9508. Jde o první trolejbus v majetku DP hl. m. Prahy (pomineme-li historická vozidla) od října roku 1972, kdy byl ukončen provoz na posledním lince původní pražské trolejbusové sítě budované od roku 1936.
Praha se snaží o návrat trolejbusů, přičemž první úsek uvedla do zkušebního provozu v roce 2017. Na lince číslo 58 byly testovány nejprve ve vyhlášených termínech, a následně podle pravidelného jízdního řádu, trolejbusy, jež byly dlouhodobě pronajaty od různých subjektů. Prvním byl vůz SOR TNB12 Acumario, který nakonec ukončil svou pouť v Banské Bystrici. Druhým byl vůz Škoda 30 Tr, který byl prodán po zkouškách v Praze do Hradce Králové, třetím pak vůz Ekova Electron 12T, který se následně vydal na zkoušky do Plzně a poté zpět do Ostravy, přičemž prozatím zůstává stále neadresným prototypem. Zkoušené vozy nesly během testů v Praze ev. č. 9505–9507, čímž navazovaly na starší pražské trolejbusy (poslední vůz 8 Tr nesl ev. č. 9504). Krátkodobě se na testech na lince 58 objevil v roce 2019 i plzeňský kloubový trolejbus Škoda 27 Tr (ten nesl pražské ev. č. 9000).
Po ukončení zkušebního provozu trolejbusu Ekova Electron 12T v polovině března 2020 byl přerušen i provoz na lince číslo 58. Navíc byla zahájena dlouhodobě plánovaná rekonstrukce ulice Prosecké, na níž se nachází úsek s trolejovým vedením. Praha právě v této době nicméně využila možnosti a pořídila si do svého vozového parku první vlastní trolejbus, byť prozatím ještě ne nový. DP hl. m. Prahy za částku 238 000 Kč (bez DPH) si z Plzně v dubnu 2020 zakoupil vyřazený nízkopodlažní trolejbus Škoda 24 Tr původního ev. č. 500. Trolejbus vyrobený v roce 2004 byl v Plzni vyřazen dne 6. 12. 2019 a nabídnut k odprodeji. Jedná se o jeden z trolejbusů, který byl vyroben ještě v karoserii Irisbus Citybus, což je modifikace Praze důvěrně známá z autobusové trakce.
Trolejbus byl převezen dne 21. 5. 2020 do areálu hostivařských dílen, kde začala jeho oprava. Ta zahrnovala například opravu podlahy u třetích dveří, vyvaření několika příček na podvozku, rozsáhlou opravu přední nápravy a doplnění odbavovacího a informačního systému. Vůz rovněž prošel nalakováním do barev DPP a obdržel všechny insignie pražského Dopravního podniku. Po dokončení opravy byl vůz ráno dne 27. 7. 2020 převezen v doprovodu dalších vozidel DPP k Prosecké ulici, kde došlo k vykonání technicko-bezpečnostní zkoušky a zkušební jízdy vozidla. Trolejbus – na rozdíl od dříve testovaných – není vybaven náhradním zdrojem pohonu v podobě baterií, ale v podobě dieselagregáru Kirsch o výkonu 100 kW. Jeho převezení mezi dílnami v Hostivaři a trolejbusovou tratí na Prosecké ulici se tak odehrálo bez obtíží vlastní silou
Praha počítá s nasazením vozidla do provozu s cestujícími jen výjimečně, kdy bude vůz sloužit spíše jako lákadlo pro fanoušky veřejné dopravy. Primárním účelem vozidla je jeho služební role pro nezbytné zaškolení personálu (dílenského i řidičů) před příchodem prvních vlastních nových trolejbusů. Naposledy Praha koupila trolejbusy v roce 1960, kdy došla ze Škodovky série vozů Škoda 8 Tr.