Polský výrobce autobusů Autosan, který se před pár lety pohyboval na hraně přežití, dokončil první z 15 objednaných elektrobusů Sancity 12 LFE pro dopravce MPK Częstochowa. Ten si přitom autobusy od tradičního polského producenta nekupuje, ale pouze pronajímá, a to na dobu 7 let. Součástí dodávky jsou i nabíjecí stanice (8 ks) o výkonu 120 kW (2x 60 kW).
Značka Autosan vznikla v roce 1958, kdy došlo k přejmenování původní vagónky v Sanoku. V roce 2013 se firma dostala do úpadku a takřka tři roky byl pro ni marně hledán kupec. Tím se nakonec v únoru 2016 stalo konsorcium dvojice firem, které však byly obě sdruženy pod PGZ (Polska Grupa Zbrojeniowa), tedy pod polskou zbrojovku, nad níž drží patronát stát. Na rozdíl od Jelcze, který po převzetí státem výrobu autobusů utlumil, v Autosanu byla produkce autobusů zachována. V říjnu 2019 poté firma představila také svůj první městský elektrobus o délce 12 m, který byl určen pro testovací a předváděcí účely. V roce 2020 se podíval i do Częstochowé, kde byl nasazen do provozu s cestujícími. V době, kdy tyto zkoušky probíhaly, byl pak oznámen vítěz tendru na pronájem 15 elektrobusů, kterým se stal právě Autosan.
Výběrové řízení na pronájem vozů a potřebné nabíjecí infrastruktury bylo vypsáno již v listopadu 2019, uzavřít se jej však podařilo až v září 2020, přičemž v soutěži byl jediný účastník. Ten nabídl dodávku vozidel a nabíjecí infrastruktury za 47,761 mil. zlotých, tedy za zhruba 19,5 mil. Kč /vůz (což je přitom cena adekvátní spíše za nákup vozidel a infrastruktury, nikoli za sedmiletý pronájem). První z vozů měl opustit výrobní linku dne 14. 4. 2021. Každý z elektrobusů má zvládnout roční nájezd minimálně 70 000 km a dojezd 240 km na jedno nabití. K zákazníkovi by se měly první kusy dostat ještě v dubnu.