Dne 13. 4. 2024 se v Praze uskuteční akce pro fanoušky dopravy, při níž bude mj. představen vůz SOR CN 9,5, jenž sloužil v letech 2011–2022 na linkách MHD v Tórshavnu na Faerských ostrovech, nejzápadněji položené destinaci, kam se autobusy východočeského SORu dostaly. Ačkoli se všeobecně uvádí, že provoz autobusů SOR na ostrovech skončil, ve skutečnosti je možné zde stále na jeden vůz narazit, a to dokonce v městské, resp. spíše místní dopravě.
Po podpisu nové smlouvy na zajišťování dopravní obslužnosti v Tórshavnu a okolí došlo na konci prosince 2022 k odstavení celkem 15 vozů, k nimž se v lednu připojil ještě šestnáctý „hrbáček“. Z těchto 16 autobusů byl jeden zlikvidován, 14 se přes Dánsko nakonec dostalo do Lvovské oblasti na Ukrajině a jeden je nyní v České republice. Autobus SOR CN 9,5 registrační značky HZ 530 ovšem na ostrovech jako jediný zůstal. Do doby dodání elektrobusů Iveco eWay jej dopravce HZ Bussar nadále využíval na linkách MHD. Oficiálně šlo sice jen o provozní zálohu, ve skutečnosti se však na linkách objevoval vcelku pravidelně. Po zařazení dlouho očekávaných elektrobusů nicméně vedení města trvalo na dodržování původních podmínek kontraktu z hlediska počtu starších dieselových vozů, přičemž HZ Bussar upřednostnil ponechání kapacitnějších vozů značky Volvo, které jsou primárně určeny pro příležitostnou přepravu školáků. Poslední faerský SOR CN 9,5 se tak stal od června 2023 nadbytečným.
Vozidlo, které předtím prošlo menší opravou (došlo u něj mj. k výměně převodovky, byť ne za nový kus), bylo nabídnuto lokálním provozovatelům k odprodeji. Toho využil dopravce AP Bussar ze sousedního ostrova Eysturoy, který pro místní komunu Eystur kommuna, což je oblast vytvořená administrativně od 1. 1. 2009 a zahrnující šest vesnic s přibližně 2 300 obyvateli, zajišťuje provoz „městské“ dopravy. Ta je podobně jako MHD v hlavním městě Tórshavnu zdarma.
Nový vlastník převzal autobus v říjnu 2023 a nechal jej následně přelakovat do svých barev (světle modrá s bílou). Vůz je nyní nasazován pravidelně na místní linku propojující jednotlivé vesnice, přičemž v případě, že u něj nedojde k vážnější poruše, je předpokládáno jeho vyřazení nejdříve v roce 2026. Teprve s odstavením tohoto vozidla by se tedy měla kapitola provozu autobusů značky SOR na Faerských ostrovech (potažmo v oblastech kontrolovaných Dánským královstvím) definitivně uzavřít.
Pro zájemce o historii provozu českých autobusů SOR CN/BN na Faerských ostrovech připravila naše redakce malonákladovou brožuru, která bude v prodeji dne 13. 4. 2024 během výše avizované akce (odkaz na facebookovou událost).