Problémy nizozemské společnosti Ebusco se dále prohlubují. Švédský dopravce Connect Bus oznámil, že ruší objednávku na 47 elektrobusů Ebusco 3.0, které si objednal již v roce 2022 s tím, že vozidla měla být nasazena do provozu od prosince 2023 v kraji Kronoberg na jihu království. I na konci srpna letošního roku však zůstával termín dodání daleko za viditelným horizontem.
Connect Bus uvedl, že elektrobusy místo Ebusca dodá jiný výrobce. K zařazení „náhradníku“ má dojít od srpna či září 2025. S jakým subjektem našel dopravce společnou řeč, prozrazeno nebylo. Od Ebusca každopádně hodlá dopravce požadovat za nedodání 29 standardních a 18 článkových vozů kompenzace, které by měly pokrýt zvýšené náklady spojené s nasazením flotily starších plynových vozů a s potřebou nákupu ojetých vozidel (s ohledem na nutnost dodržení max. stáří). Jednání o náhradě škody mají s Ebuscem probíhat, nicméně v jejich úspěch mohou vzhledem k finanční (ne)stabilitě nizozemské firmy věřit jen zarytí optimisté.
Situace Ebusca, které oficiálně vystupuje jako evropský výrobce, avšak ve skutečnosti pochází jeho produkce z Číny, přičemž nový výrobní závod v Nizozemsku, který si nechal producent zaplatit z větší části z peněz daňových poplatníků země tulipánů, zeje prázdnotou, se totiž dál povážlivě zhoršuje. Dne 2. 9. 2024 opustili své funkce klíčoví manažeři Peter Bijvelds a Michiel Peters, z nichž první jmenovaný společnost zakládal. Společnost se sice chlubí objednávkami na více než 1 600 autobusů, letos ale byla schopná dodat jen 98 vozů. U většiny kontraktů tak běží penále za pozdní dodání. Ztráta dle finančního ukazatele EBITDA narostla během poloviny roku 2024 o 40 % (v porovnání s rokem 2023) na 60,7 mil. € (1,5 mld. Kč), přičemž tržby klesly oproti roku 2023 o 8,8 % (na pouhých 38 mil. €). Akcie společnosti má k pátku 6. 9. 2024 hodnotu 0,96 €. V říjnu 2021, kdy Ebusco vstupovalo na burzu, byla hodnota jedné akcie 23 €, takže v současné době jsou již cenné papíry firmy spíše bezcennými papíry.