Španělský CAF zveřejnil své finanční výsledky za rok 2023, jejichž součástí je také rozbor aktivit polského výrobního závodu Solarisu. Z uveřejněných dat vyplývá, že oproti roku 2022 bylo vyrobeno o 36 vozů s ležatým eskem ve znaku méně (1 456 versus 1 492), avšak obrat společnosti stoupl z 800 mil. € na 819 mil. €. Na tomto výsledku, který dostal Solaris do zisku (před zdaněním), se podílí zvýšené prodeje vozidel s alternativními zdroji pohonu.
Čistých dieselových a plynových autobusů měl Solaris vyrobit v roce 2023 jen cca 265 ks, resp. 18 %. Dalších 15 % však připadá na hybridní a mild-hybridní autobusy, které rovněž disponují dieselovým motorem. Celých 53 % všech vyrobených autobusů bylo loni elektrických nebo vodíkových, 14% podíl ve výrobě měly trolejbusy.
Velice úspěšný je Solaris se svými vodíkovými autobusy, kterých měl prodat již více než 200, z toho 172 dodal jenom v loňském roce (na dalších více než 700 ks má mít objednávky, tento počet ale zahrnuje i opce). Toto číslo mu propůjčuje prvenství mezi výrobci vodíkových autobusů v Evropě za loňský rok, když firma ovládla takřka polovinu (45 %) celého trhu.
Úspěšný loňský rok měl dopomoci Solarisu dostat se do černých čísel, tedy před zdaněním a odečtením úroků (tzv. EBIT; Earnings Before Interest and Taxes). Zatímco rok 2022 skončil výsledkem EBIT -4 mil. €, v roce 2023 má jít o +8 mil. €.
K 31. 12. 2023 má mít Solaris kontrahováno 1 838 autobusů a trolejbusů, z nichž 95 % má disponovat elektrickým či hybridním pohonem (68 % elektrobusy a vodíkové autobusy, 15 % trolejbusy, 12 % hybridní a mild-hybridní vozy). Uvedený počet však zahrnuje i opce, přičemž nejde v žádném případě jen o dodávky pro rok 2024.
Firma hodlá v budoucnu více expandovat v oblasti příměstské/meziměstské dopravy a na trhu Severní Ameriky.