Poznaňský DP (MPK Poznań) uzavřel podle očekávání smlouvu na nákup ojetých tramvají typu R1.1 z německého Bonnu. Za celkem 24 vozů včetně náhradních dílů, opravárenských přípravků a dalšího speciálního nářadí může dopravce zaplatit maximálně 2,229 mil. € (tj. přibližně 56,1 mil. Kč). Finální cena se však může lišit podle toho, kolik vozů Poznaň skutečně odebere, neboť technické posouzení stavu jednotlivých vozů bude teprve následovat. Samotná max. cena za jednu tramvaj má být dána limitem 46 500 € (cca 1,17 mil. Kč). Slevy se mohou odvíjet od nefunkčnosti vozů či zjevného poškození.
Předmětem koupě jsou obousměrné tramvaje Siemens/Duewag R1.1, jež byly koncipovány jako částečně nízkopodlažní (70 %) vozy o délce 28 570 mm a šířce 2 400 mm, které si Bonn objednal v září 1991 za částku 3,75 mil. marek za kus (cca 1,9 mil. €). Tramvaje konstrukčně vycházely z modelu vyvíjeného již od roku 1988 pro Kassel, měly však oproti nim asynchronní elektrickou výzbrojí a užity byly u nich jednonápravové běžné podvozky pod středním článkem, zatímco původní koncept pracoval s beznápravovým uspořádáním (tj. s dvojkolím s volně otáčivými koly). Krajní podvozky jsou poté řešeny jako hnací (4x 105 kW). První z 24 vozů byl do Bonnu dodán 18. 1. 1994 a už od 14. 4. 1994 je datován provoz tramvaje v ulicích města. Všechny tramvaje byly do někdejší západoněmecké metropole předány ještě do konce téhož roku (poslední dorazila dne 18. 10. 1994).
Během třech desítek let provozu neprodělaly tramvaje žádné zásadní úpravy (vyjma periodických velkých prohlídek, změny informačního systému atp.), přičemž se předpokládalo jejich vyřazení po dodání nových tramvají Škoda ForCity Smart (41T). Jejich dodávky a schvalování se však značně opozdily, takže teprve počátkem prosince 2024 bylo možné tramvaje oficiálně předat, tj. s přibližně dvouletým zpožděním oproti původně udávanému harmonogramu. Na zařazení českých tramvají bylo vázáno vyřazení vozů R1.1 a jejich možný odprodej do Poznaně, která o vozy usilovala již od počátku loňského roku.
Poznaň by měla tramvaje přebírat postupně podle toho, jak se bude dařit uvádět do provozu tramvaje Škoda 41T. Všech 24 vozů by mělo být do Polska převezeno nejpozději do prosince 2025. Před zařazením do provozu v Poznani se předpokládají vybrané úpravy i schvalovací kolečko. Pakliže se podaří zprovoznit dostatečný počet vozů, očekává se, že dojde k vyřazení posledních poznaňských tramvají Konstal 105Na.