Menu

Praha objednala prvních sedm trolejbusů Bozankaya SNG 12T

Prototyp trolejbusu SNG 12T nedaleko výrobního závodu na zkušební jízdě v režimu jízdy na baterie. (foto: Bozankaya)
Prototyp trolejbusu SNG 12T nedaleko výrobního závodu na zkušební jízdě v režimu jízdy na baterie. (foto: Bozankaya)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
20. 02. 2025 11:10
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Pražský DP dne 20. 2. 2025 zveřejnil smlouvu se společností Bozankaya na dodávku prvních sedmi trolejbusů od turecké společnosti Bozankaya s elektrickou výzbrojí od polské společnosti Medcom. Současně připravil i stručnou tiskovou zprávu, která se tentokrát obešla bez obligátních citací nejrůznějších zúčastněných aktérů.

Připomeňme, že pražský DP vypsal výběrové řízení na dodání až 70 trolejbusů standardní délky na podzim roku 2022, přičemž nabídky podaly společnosti Škoda Electric a Bozankaya. Vítězem byla celkem třikrát vyhlášena společnost z Ankary poté, co ztroskotaly snahy o její vyloučení a co se musel dvakrát jejím vítězstvím zabývat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rámcová smlouva se tak stala účinnou až od 17. 1. 2025.

Následně probíhala jednání o samotné prováděcí smlouvě. Podle očekávání DPP nakonec objednal sedm vozidel pro potřeby linky č. 52 (dnes autobusová linka č. 137), jejíž elektrifikace již probíhá a měla by být dokončena do 30. 4. 2026. Sedm vozidel přitom nebude pro potřeby pokrytí linky postačovat, včetně rezervy by mělo být zapotřebí 11 až 12 vozů. Chybějící trolejbusy hodlá zadavatel momentálně pokrýt čtyřmi vozidly SOR TNS 12 z neodebrané zakázky pro Dopravní společnost Zlín–Otrokovice, a to jako naturální formu plnění za penále za pozdní dodání vozů SOR TNS 18, ačkoli se zásadně různí názory na zákonnost takového postupu. 

Celková cena za sedm nových trolejbusů a související plnění (jde konkrétně o šest sad hardwaru a softwaru a nabíječku) činí 96,34 mil. Kč bez DPH (tj. průměrně 13,76 mil. Kč/vůz). Dodávka má proběhnout do 12 měsíců od účinnosti smlouvy, tj. do 19. 2. 2026. Předcházet jí bude testovací tzv. neadresného prototypu, nejprve v režimu bez cestujících, pak s cestujícími. Očekává se, že DPP ještě využije možnosti opce z kontraktu uzavřeného s tureckým dodavatelem i na nákup vozů pro linky č. 51 (dnes autobusová č. 131) a 53 (č. 176), nad dalšími objednávkami do budoucna visí otazník.


Autor je zaměstnancem společnosti Bozankaya, článek však není tiskovým sdělením společnosti ani jejím oficiálním vyjádřením.

Podobné články