Menu

Pražský DP prodal do Mostu devět vozů SOR NB 18 CITY

SOR NB 18 ev. č. 6643 ještě v pražském provozu odbavuje cestující v zastávce Poliklinika Modřany. (foto: Vojtěch Povolný)
SOR NB 18 ev. č. 6643 ještě v pražském provozu odbavuje cestující v zastávce Poliklinika Modřany. (foto: Vojtěch Povolný)
Stáhnout PDF
Autobusy
12. 06. 2024 18:31
Matěj Stach
1 minuta čtení

Za účelem zajištění provozu náhradní dopravy po dobu modernizace tramvajové rychlodráhy spojující Most s Litvínovem a mezilehlou chemičkou odkoupil DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova z Prahy devět článkových autobusů SOR NB 18 CITY. Za vozy vyrobené v letech 2009 a 2010 zaplatil celkem 1,17 milionu Kč bez DPH. Autobusy pomyslně navážou na misi ex-pražských kloubových Citybusů, které ve stejném počtu odebral mostecko-litvínovský podnik v roce 2019.

Stává se z toho tradice. Když potřebuje DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova výlukové autobusy, vyrazí na nákupy do hlavního města. Minulá etapa modernizace tramvajové rychlodráhy vyloučila provoz tramvají v úseku od Záluží až na litvínovskou Citadelu od dubna 2021 na dva roky (oproti plánovanému jednomu). Původní scénář počítal s ukončením modernizace celé rychlodráhy v roce 2023, kdy ovšem vzhledem ke špatnému stavu mostů a poškození kabelových tras skončila teprve první etapa. Po chvilkovém oddechu má další období s vyloučeným provozem na polovině rychlodráhy – tentokrát v úseku mezi Mostem a Zálužím (a zároveň i v intravilánu Litvínova a na třídě Budovatelů v Mostě) – začít příští rok a podle itineráře skončit v roce 2027.

Pro zajištění dostatečné kapacity náhradní dopravy první etapy výluky zakoupil v listopadu 2019 mostecko-litvínovský DP celkem devět článkových autobusů Irisbus Citybus 2081.30 a 2081.40 původních pražských čísel 6501, 6505, 6506, 6509, 6510, 6511, 6512, 6536 a 6545 (v Mostě jako 191–199), které posléze doplnil ještě kloubový Citelis z Chomutova (ev. č. 98) a Urbanway původem od BusLinu (ev. č. 99). Jakmile skončila prodlužovaná výluka, rozloučil se obratem Most i s Citybusy, které postupně dovršily obdivuhodného stáří až 20 let. Pět přeživších vozů poté Dopravní podnik prodal soukromým sběratelům.

Pro druhou etapu výluky tedy potřeboval mostecko-litvínovský DP zajistit další vozidla, která opět nalezl v Praze. Dne 10. června 2024 došlo k podpisu smlouvy na nákup celkem devíti vozů SOR NB 18 CITY. Ty Dopravní podnik hl. m. Prahy začal intenzivně vyřazovat v souvislosti s dodávkami nových autobusů Iveco Streetway a Urbanway 18M a se zařazením trolejbusů. Všechny odprodané stroje pocházejí z řepských garáží a v metropoli původně nesly ev. č. 6631, 6635, 6638–6640, 6642–6644 a 6647. Na sever Čech byly převezeny během pondělí a úterý 10. a 11. 6. 2024. Zařazování autobusů do provozu ale bude s ohledem na vzdálený start výluky nejspíše pozvolné, slušet jim to se žlutým pruhem ale bude každopádně.

Podobné články