Menu

Pražský DP zařadil do provozu první vůz SOR ICN 9,5

Autobus SOR ICN 9,5 zachycený první den provozu (22. 11. 2023) v nástupní zastávce Zličín. (foto: Libor Hinčica)
Autobus SOR ICN 9,5 zachycený první den provozu (22. 11. 2023) v nástupní zastávce Zličín. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Autobusy
22. 11. 2023 20:01
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dne 22. 11. 2023 si premiéru na lince s cestujícími odbyl první z dvacítky dodaných autobusů SOR ICN 9,5 pražského Dopravního podniku. Připomeňme, že DP hl. m. Prahy využil letos v červenci možnosti objednání plnění z rámcové smlouvy podepsané již v únoru 2020, v níž SOR porazil ještě s modelem SOR BN 9,5 španělsko-polský Solaris hlásící se v té době s už taktéž s výběhovým typem Urbino 8,9 LE. SOR v roce 2022 výrobu autobusů řady CN/BN ukončil a nahradil ji novější generací ICN, přičemž pražskému DP nabídl v letošním roce možnost odběru nástupnického typu za identickou částku, za jakou bylo před třemi lety nabízeno starší provedení.

Jeden autobus v konfiguraci pro pražský DP vychází na 5 148 800 Kč. Prováděcí smlouva byla podepsána dne 14. 7. 2023 a už 10. 10. 2023 byl první z dvacítky autobusů přistaven do garáží Řepy. Dalších osm vozů následovalo do téže garáží dne 23. 10. 2023 a dne 13. 11. 2023 bylo dopraveno i zbylých 11 vozů. SOR tak vozidla, jež mají ve vozovém parku nahradit dosluhující vozy SOR BN 8,5 z let 2010 až 2013, dodal ve značném předstihu. Podle uzavřené smlouvy mohla být „í cé enka“ předána až na jaře 2024. Z 21 autobusů SOR BN 8,5 zůstává v současné době v provozu pouhých osm kusů, jejich vyřazování tak začalo s předstihem před zařazením nástupců.  

Po tzv. akceptační proceduře ze strany organizace ROPID i pražského DP byl první autobus ev. č. 2072 vypraven na linku s cestujícími na odpolední 13. pořadí linky číslo 249 jezdící v kratičké trase tvořené jen dvěma konečnými Zličín – Nový Zličín (celý okruh zpět na Zličín zabere pouhých šest minut). S ohledem na nájezd předmětného kurzu se nicméně premiéra odehrála na lince č. 246, a to s odjezdem v 15:06 ze zastávky Obchodní centrum Sárská směr Zličín. 

Pražský DP se stal prvním provozovatelem vozů SOR ICN v nejkratší délkové modifikaci, dosud byl vyroben jen prototyp ICN 9,5 (výr. č. 001), který slouží k prezentačním účelům výrobce. Od svého dokončení v roce 2022 se objevil během letoška na dlouhodobém testování u dopravců CDS Náchod, ABOUT ME a STENBUS.

Doplňme, že midibusy DPP obdržely ev. č. 2072–2091, čímž navázaly na evidenční čísla částečně nízkopodlažních midibusů délky do 10 m (kategorie MdN). Téměř dodrženo bylo pravidlo označování vozidel evidenčními čísly podle posloupnosti výrobních čísel, pouze první vůz (ev. č. 2072) odpovídá výrobnímu číslu 016. 

Podobné články