Dne 27. 7. 2023 byl v dopoledních hodinách do areálu garáže Klíčov převezen první z pražských trolejbusů SOR TNS 18 (jedná se ovšem o vůz výrobního čísla 013, nikoli první vyrobený vůz pro Prahu, jenž nese výr. č. 002), který bude pokračovat v naplánovaném programu testovacích jízd výrobce, než bude možné přikročit k oficiální části zkušebního provozu definovaného Drážním úřadem.
Dodávka trolejbusů nabrala výrazné zpoždění především v důsledku nedostatku elektronických součástek na trhu, které zbrzdily práce na nové elektrické výzbroji z produkce společnosti Cegelec, jež zařízení pro společnost SOR Libchavy pro Prahu dodává. Vzhledem ke snaze alespoň částečně eliminovat časové ztráty projektu byl vůz ev. č. 013 převezen v závěru května na finální montáž do areálu společnosti Cegelec, kde bylo možné lépe pracovat na parametrizaci a zkouškách vybraných zařízení. Jakmile byla tato fáze dokončena, staly se prostory dodavatele elektrické výzbroje pro další testy příliš malými. Bylo proto dohodnuto, že pro další etapu již bude vhodnější testovat vozidlo přímo v areálu pražského DP, kde je možné s ním lépe manipulovat a simulovat více provozních stavů.
Přeprava byla naplánována na 27. 7. 2023 v ranních hodinách od areálu Cegelecu v pražské Michli. Přes Jižní spojku, Štěrboholskou spojku a část Pražského okruhu se náklad dostal až na Černý Most a po Novopacké a Kbelské dorazil k Letňanům. Cesta dále pokračovala po Letňanské ulici – výjezdové trase parciálních trolejbusů z garáží Klíčov, po níž byla v letech 1952–65 vedena i trasa původní linky číslo 58. V těchto místech musela souprava projíždět extrémně opatrně, přičemž částečně omezila průjezd protijedoucích vozidel, která musela mohutnému trajleru s trolejbusem uvolnit cestu. Důvodem byla místní stromová alej, jejíž větvě by mohly trolejbus poškodit, takže souprava projížděla krokem prakticky středem silnice. Poté již bylo možné trolejbus složit v areálu klíčovských garáží v blízkosti nabíjecích stání. V 10:44 se dotkla plochy garáží i poslední náprava, čímž se vůz celý ocitl na půdě DPP. Poté se už trolejbus vlastní silou vydal obkroužit odstavná stání a bylo otestováno zajíždění na vyhrazené parkovací místo, funkčnost sběračů a pozice nabíjecích stříšek.
Nyní se předpokládá další nezbytné ladění pohonu a funkčnosti jednotlivých zařízení, poté už by měl trolejbus vyrazit na zkušební jízdy do ulic Prahy, nejprve v režimu bez cestujících. Do doby schválení typu zůstává trolejbus v majetku výrobce.