Bulharský Burgas na pobřeží Černého moře se dočká celkem 44 elektrobusů. Výběrové řízení na dodávku vozů ovládal překvapivě španělský Irizar se svými vozidly z rodiny Irizar ie bus.
Dodávka bude tvořena 34 elektrobusy o délce 12 m a 10 článkovými elektrobusy o délce 18 m. Ačkoli tisková zpráva výrobce informuje o tom, že se jedná o první projekt elektromobility v Burgasu, není to pravda. V roce 2012 byla obnovena kompletně flotila vozového parku trolejbusů dodáním 22 trolejbusů Škoda 26 Tr.
Španělský Irizar přijal rozhodnutí vstoupit do oblasti vozidel s elektrickým pohonem v roce 2011. O rok později se úspěšně zapojil do projektu ZeEUS Evropské unie, což firmě dalo jistotu prvního odběru jejích elektrobusů. Prototypy elektrobusu byly postaveny v roce 2013 a o rok později (2014) došlo na samotné první dodávky. Šlo o vozy postavené na platformě městského modelu i2 s označením i2e. Později (v roce 2017) přišel Irizar s autobusem s pojmenováním ie tram, který byl charakteristický výrazně futuristickým designem. V závěru roku 2019 představil Irizar svou inovovanou řadu městských autobusů, a tím i elektrobusů, která je nabízena ve výrobním programu dnes. Elektrobusy nesou označení ie bus, načež následuje číslice značící délku vozidla. V nabídce jsou konkrétně modely o délkách 10 m, 12 m, 15 m, 18 m. Produkce autobusů ie tram zahrnuje pouze dvojici modelů, a sice o délkách 12 m a 18 m.
Do Burgasu mají zamířit autobusy, které by měly dle tiskové zprávy výrobce tvořit jakousi kombinaci vozů s konvenčním designem a vozů ie tram. Žádné vizualizace ale prozatím poskytnuty nebyly. Vítězství španělského výrobce na bulharském trhu je překvapivé především vzhledem ke konkurenci, s níž se musel producent utkat. Ve většině případů šlo o značky, které na trhu prorážejí nižší cenou vozidel. Firma Bulgarska Avtomobilna Kompaniya měla například nabízet čínské Yutongy, dalším uchazečem spolupracujícím s Čínou (s CRRC) měl být maďarský Tredex-Ikarus a firma Chariot Motors do vybraných evropských zemí nabízí dodávky elektrobusů společnosti Higer – rovněž čínské. Další účastníci byli společnost G.D.A. (bez bližších podrobností o typu, jenž měla nabízet), turecká Bozankaya, dále český SOR Libchavy a španělsko-polský Solaris Bus & Coach. Celkem tak Irizar (resp. jeho prodejce El Bus Bulgaria) musel porazit sedm konkurentů.
Provozovatelem elektrobusů bude společnost Burgas Bus, která novými vozidly nahradí nemalou část ze 130 autobusů, jež momentálně provozuje. 12m elektrobusy budou ve třídveřovém provedení a poskytnou celkem 26 míst k sezení, 18m elektrobusy budou čtyřdveřové se 32 místy k sezení. Součástí dodávky jsou také nabíječky (44 ks), které skupina Irizar nabízí. Každá z nabíječek se standardizovanou koncovkou Combo 2 má výkon 100 kW. Do plného nabití by mělo být možné elektrobusy dostat během tří hodin. Provoz elektrobusů bude možné monitorovat systémem vzdáleného dohledu vyvinutého společností Datik, jež je rovněž součást skupiny Irizar. Dodávky nových vozů mají začít v září 2021.