Rovnou jednu dekádu po zařazení posledního autobusu značky Mercedes-Benz obdržel Dopravní podnik města Děčína ve čtvrtek 2. ledna 2025 dvě Conecta LF objednaná loni v květnu. Vozidla dopravce pořídil v rámci podlimitní sektorové zakázky zadané bez výběrového řízení. První nové dieselové autobusy po desetiletém období zasvěceném nákupu plynových vozů mají najít uplatnění především na lince č. 204, která cestou do XXVII. městské části Březiny projíždí pod dvojicí železničních mostů se sníženou podjezdnou výškou.
Spojení autobusů Mercedes-Benz se severočeským Děčínem trvá již více než dvě desítky let. Psát se začalo v roce 2003, kdy tehdejší EvoBus Bohemia uspěl ve výběrovém řízení na dodání šesti 15metrových autobusů. Celkem do města rozkládajícího se v údolí Labe dorazilo včetně nejnovějších dvou přírůstků 39 autobusů od Mercedesu, mezi nimiž bychom našli 25 vozů Citaro ve standardním, 15metrovém i článkovém provedení, 12 autobusů Conecto LF včetně jediného tuzemského kloubového vozu i dva minibusy Sprinter. Doposud poslední Mercedes-Benz přišel do Děčína v lednu 2015, poté už ve městě kralovaly značky MAN a Dekstra.
Kupní smlouva na dvojici autobusů Mercedes-Benz Conecto LF byla mezi Daimlerem Buses Česká republika a DPmD uzavřena 7. 5. 2024. Celková hodnota zakázky činí 9 882 000 Kč bez DPH, jeden vůz tedy vyšel na 4 941 000 Kč bez DPH. Součástí smlouvy je záruka na celé vozidlo, pohonný řetězec a baterii po dobu 3 let nebo do ujetí 180 000 km podle toho, co nastane dříve. Přiložená specifikace odhaluje, že jsou vozy vybaveny motorem OM 936 h o výkonu 220 kW vlastní provenience Mercedesu v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou ZF EcoLife 2. Za předpokládaný termín předání v sídle prodávajícího byl označen prosinec 2024. Ve skutečnosti vozy do Děčína dorazily 2. 1. 2025 a nyní probíhá jejich příprava do provozu.
Připomeňme, že Dopravní podnik města Děčína v loňském roce 2024 zahájil hned dvakrát výběrové řízení na dodávku elektrobusů, které by měly do města vrátit elektrickou trakci, o níž přišlo v prosinci 1973 zrušením trolejbusového provozu. První soutěž na 20 elektrobusů standardní délky okolo 12 metrů byla vypsána 21. března 2024, přičemž se do ní přihlásili čtyři uchazeči, z nichž nejnižší cenu nabídl SOR Libchavy. Tato soutěž ovšem byla zrušena s odůvodněním, že dojde s ohledem na „vyskytnutí důvodů hodných zvláštního zřetele“ k úpravě poptávané skladby elektrobusů. Novou zakázku na 18 standardních vozů a 3 článkové vypsal DPmD 18. července 2024. Nabídky odevzdali opět čtyři uchazeči s tím, že od zveřejnění anonymizovaných nabídkových cen 11. 9. 2024 nedošlo v hodnocení nabídek k žádnému viditelnému posunu.