Portugalské Porto se pochlubilo designem svých nových tramvají, které má do města dodat na základě vítězství v tendru z ledna 2020 čínská společnost CRRC, konkrétně její závod CRRC Tangshan, který je považován za nejstarší čínskou vagónku.
Celkem 18 nových tramvají je určeno pro plánované prodloužení tramvajové sítě. Výběrové řízení na jejich pořízení se poněkud táhlo, protože čínský výrobce byl nejprve vyloučen, aby se po odvolání opět dostal do soutěže zpět. Návrat čínského výrobce byl nepříjemný pro českou Škodu Transportation, která se soutěže také účastnila. Pro ni znamenal čínský comeback odsunutí na druhou příčku. Na třetí pozici poté skončil německý Siemens.
V lednu 2020 tak byla podepsána smlouva na dodávku nových tramvají s CRRC Tangshan, přičemž nyní se Porto pochlubilo i designem těchto vozů, jejichž dodání očekává na počátku roku 2022. Každá z tramvají bude konstruovaná pro rychlost až 80 km/h a nabídne obsaditelnost až 252 cestujících, z toho 64 sedících. Délka obousměrného vozu bude 35 m a jeho cena zhruba 71,6 mil. Kč (součástí této částky je i pětiletá údržba). Porto vyzdvihuje, že vůz bude disponovat celkem 7 dvoukřídlými dveřmi na každé straně vozu, což má usnadnit výměnu cestujících.
Porto v současné době disponuje 72 tramvajemi Bombardier Eurotram, které doplňuje ještě 30 vlakotramvají, rovněž z produkce Bombardieru.