Městský dopravní podnik Opava (MDPO) podepsal smlouvu s výhercem soutěže na dodávku svých prvních elektrobusů. Těch se slezská metropole zavázala pořídit celkem osm, přičemž jejich dodávky by měly být rozděleny do let 2025 a 2026. Vítězem výběrového řízení se stala společnost SOR Libchavy se svým modelem NS 12 electric.
Opavský Dopravní podnik před uveřejněním samotné soutěže vypsal nejprve tzv. tržní konzultace, v jejichž rámci oslovil okruh vybraných dodavatelů (Volvo, Scania, Solaris Bus & Coach, Iveco Czech Republic, Škoda Electric, SOR Libchavy, Mercedes-Benz/Daimler Buses), z nichž jeden neměl na dotazy reflektovat a dva oznámili, že na českém trhu se již nebudou pohybovat, což bylo dáno obecným útlumem této dvojice (Scanie a Volva) na poli výroby autobusů a uzavřením jejich evropských závodů.
S podmínkami soutěže se mohli zájemci seznámit poprvé dne 6. 6. 2024 s tím, že lhůta na podání nabídek byla stanovena do 7. 8. 2024, později byla o týden prodloužena. Do stanoveného termínu odeslala své oferty dvojice subjektů – SOR Libchavy a KAR Group (dealer autobusů Iveco Bus), z nichž druhý jmenovaný překročil stanovený rozpočet, který byl vyčíslen na 120,4 mil. Kč, avšak nabídka KAR Groupu činila 121 662 265 Kč, z toho na jeden elektrobus připadalo 14 470 000 Kč (všechny ceny uvádíme tradičně bez DPH). SOR Libchavy oproti tomu přišel s cenovkou 106 576 500 Kč, jeden vůz pak vycházel na 12 300 000 Kč, zbytek byly náklady na zřízení nabíjecí infrastruktury a vyčíslené servisní náklady na nabíjecí systém po dobu deseti let.
Cena měla v rámci hodnocení nabídek váhu pouhých 60 %, zbytek připadal na nejrůznější formy záruk a obsaditelnost. 15% váhu měla garance dojezdu vozidla v minimálním rozsahu 250 km, přičemž hodnocena byla doba mezi 60 a 120 měsíci. Oba výrobci shodně nabídli maximální dobu 10 let (bez nutnosti výměny baterie). Délka záruční doby na vozidla měla váhu 10 % (SOR nabídl 72 měsíců, KAR Group pouze 60), záruka na nabíjecí systém poté 5 % (SOR i KAR Group slíbili 120 měsíců). V hodnoticím kritériu celkové obsaditelnosti, jež mělo váhu 10 %, si vedl lépe SOR, který nabídl 92 cestujících, zatímco KAR Group jen 76. Z klání tedy jednoznačně vyšel i po zvážení dalších kritérií vítězně SOR, s nímž byla dne 4. 11. 2024 podepsána a dne 7. 11.2024 i zveřejněna smlouva, čímž se stala právně účinnou.
Dodávka je rozdělena do čtyřech etap po dvou kusech. První dva vozy mají být dodány v průběhu prosince 2025, další v březnu 2026, předposlední dvojice v červnu 2026 a konečně poslední dva vozy v září 2026. Jako poddodavatele pro nabíjecí infrastrukturu si SOR vybral společnost ČEZ ESCO. Nabíjecí stojany vzniknou v areálu vozovny/garáží v Kylešovicích. Elektrony budou „tankovány“ pouze skrze standardizovanou zásuvku CCS2 s možností nastavení nabíjecího výkonu od 20 do 200 kW. Všech osm vozů musí být možné najednou nabíjet výkonem až 150 kW. Nabíjením během denního výkonu má být takto možné prodloužit dojezd až na 350 km.