Pražská společnost Turancar nedávno do ČR přivezla dvojici městských midibisů Isuzu NovoCiti Life, z nichž jeden se nyní podrobuje úpravám do provedení, v němž by měl splňovat standardy Pražské integrované dopravy (PID). Autobus bude sloužit v následujících měsících jako předváděcí vůz dodavatele vozidel, na podzim by pak měl zamířit k provozovateli v rámci PID, který si již vůz závazně objednal.
Isuzu NovoCiti Life je částečně nízkopodlažní midibus, který vyrábí turecký závod Anadolu Isuzu od roku 2017. Premiéra malého autobusku, který se stal výrazným krokem kupředu v rámci stávající produkce městských midibusů výrobce, se odehrála v říjnu 2017 na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku. Svého prvního českého zákazníka si našel model v roce 2019, kdy si dvojici vozů pro obsluhu linek městské dopravy v Kolíně objednala společnost OAD Kolín. V roce 2020 pak následovaly další dva vozy. Jeden byl předán společnosti ICOM a zajišťuje spoje MHD v Pelhřimově, druhý převzala společnost AP Tour – dopravní, která autobus od tohoto týdne nasazuje v Královohradeckém kraji. Tento vůz je z hlediska provedení zajímavý svou vnitřní výbavou, která de facto odpovídá linkovému autobusu třídy II, přestože se standardně jedná o městský vůz (třída I). Úprava (např. doplnění sedadel s vysokými opěradly a bezpečnostními pásy) byla provedena až v České republice.
Podobně se nyní úpravám přímo u českého zastoupení značky Isuzu podrobuje jeden ze dvou nově dovezených vozů Isuzu NovoCiti Life, který má svým provedením odpovídat požadavkům na standardy kvality v rámci Pražské integrované dopravy (PID). Autobus byl původně zakoupen jako čistě předváděcí ze skladových zásob výrobce s tím, že se předpokládalo, že vůz bude pouze polepen fóliemi v barvách PID, načež bude možné nalézt autobusu zákazníka. Z tohoto důvodu bylo převzato vozidlo v bílé barvě. V mezičase však byl pro autobus nalezen jeho budoucí provozovatel, a to přímo z řad dopravců PID, takže bylo rozhodnuto vůz rovnou nalakovat do typické trikolory. Malou výjimkou v rámci provedení standardů PID bude řešení podlahy, kde bude chybět typická modro-žlutě vyznačená plocha pro odstavení invalidního vozíčku (kočárku). To nemohlo být při výrobě vozu z logických důvod předem zohledněno.
Mimoto se autobus musí podrobit dalším úpravám (například dosazení odbavovacího a informačního systému), než bude možné zahájit vybrané předváděcí jízdy, jež budou logicky směřovat hlavně k dopravcům v Praze a Středních Čechách. Předpoklad zahájení zkoušek je v květnu 2021 a nebude to přitom poprvé, kdy se NovoCiti Life na linkách PID objeví. Již v dubnu roku 2019 se jeden z vozů krátce představil na lince 212 jezdící po pražských Klánovicích, která byla tehdy v režii později vůbec prvního českého provozovatele těchto midibusů, společnosti OAD Kolín. Stříbrný autobus předtím odprezentovaný na veletrhu CzechBus 2018 byl opatřen evidenčním číslem 9999, přičemž z této řady určené primárně pro zkušební vozy by své dočasné číslo měl obdržet i exemplář v trikolorním kabátku.
Také druhý z nově do ČR dovezených vozů Isuzu NovoCiti Life skončí svou pouť v Praze, nikoli ale v rámci Pražské integrované dopravy. Sloužit by měl v barvách soukromníka pro obsluhu jednoho z pražských obchodních center.
Připomeňme, že vozy Isuzu NovoCiti Life je možné koupit ve dvou délkových provedeních, a sice 7 863 mm, anebo 8 010 mm. Šířka vozu je 2 435 mm, výška pak (včetně klimatizace) 3 184 mm. Autobus může nabídnout až 60 míst (21 sedících a 39 stojících), resp. 53 (21 sedících, 31 stojících a 1 invalida s vozíkem). Převodovka je automatická z produkce americké společnosti Allison, motory dodává FTP.