Menu

První kloubové autobusy pro Ústecký kraj dodá SOR

Třídveřové autobusy SOR NS 18 zařadila v loňském roce do provozu pro linky Pražské integrované dopravy společnost OAD Kolín ze skupiny Z-Group. (foto: Vojtěch Povolný)
Třídveřové autobusy SOR NS 18 zařadila v loňském roce do provozu pro linky Pražské integrované dopravy společnost OAD Kolín ze skupiny Z-Group. (foto: Vojtěch Povolný)
Stáhnout PDF
Autobusy
20. 01. 2025 19:01
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) zařadí do svého vozového parku první kloubové autobusy v rámci linkové dopravy. V současné době sice kraj na vybrané spoje a úseky zajišťované vozidly o délce přes 18 m finančně přispívá, jde však o linky zajišťované městskými dopravci (konkrétně v režii DP Ústí nad Labem a Most/Litvínov) či o přejezdy ze sousedního integrovaného systému (PID). 

DSÚK vypsala výběrové řízení na dodávku čtyř článkových autobusů určených pro linkovou dopravu dne 8. 10. 2024. Nabídky se mohly podávat do 25. 11. 2024, přičemž o vítězi vedle ceny (s váhou 70 %) rozhodovala ještě doba dodání ohraničená maximálně délkou 12 měsíců (10 %) a záruční doba (hodnocená v rozsahu od 36 do 60 měsíců), která měla váhu zbylých 20 %.

Do soutěže se přihlásil jediný účastník, a sice SOR Libchavy se svým modelem NS 18. SOR nabídl dodací lhůtu devíti měsíců a nejdelší hodnocenou záruku v délce pěti let. Celková cena za dodávku činí rovných 40 mil. Kč bez DPH, z čehož na jedno samostatné vozidlo připadá 9,064 mil. Kč, zbylá částka do desíti miliónů je tvořena souvisejícími plněními (odbavovací a kamerový systém, systém počítání cestujících, tachograf atp.).

Stejně jako série vozů téhož typu předaná v loňském roce dopravci OAD Kolín, anebo autobusy určené německé společnosti Vetter, budou i vozy pro Ústecký kraj vyhotoveny ve třídveřovém provedení a jejich výbava bude odpovídat požadavkům na nasazení v linkové dopravě, což znamená především maximalizaci počtu míst k sezení (celkem jich půjde ve voze napočítat 50 + 2 sklopné sedačky). Sedadla budou vyhotovena v pohodlnějším provedení se zvýšenou mírou polstrování a vysokými opěradly. Chybět nebudou ani police na příruční zavazadla nad hlavami pasažérů (s pevným dnem), samozřejmostí je v ústecké krajské dopravě klimatizace salónu cestujících či USB nabíjecí porty pro mobilní zařízení. 

Pohon zajistí tradičně motor z produkce FPT Industrial o výkonu 251 kW (samotný výrobce motoru i SOR na svých webových stránkách však u uvedeného typu motoru uvádí výkon nižší, a sice pouze 243 kW), který je spojen s automatickou převodovkou ZF Ecolife 2 (6A21420B). Kloubové autobusy by měly být nasazeny na linky z Děčína do Varnsdorfu a z Ústí nad Labem do Krupky (vždy po dvou vozech), kde nahradí autobusy Iveco Crossway LE LINE 14,5.

Podobné články