Měsíc poté, co se představila první nová tramvaj Končar NT2400 v Záhřebu, byl první příbuzný vůz – označený jako model TMK 2500 – prezentován (7. 3. 2025) také ve druhém chorvatském tramvajovém provoze, v Osijeku. Ten se tak dočkal první nové tramvaje po 43 letech, neboť vozy T3R.PV, jež byly do města dodávány v letech 2006 a 2007, nebyly jako nové tramvaje v lokálních podmínkách nikdy označovány (šlo o pouhou modernizaci tramvají T3YU, byť díky užití nové vozové skříně a elektrické výzbroje vskutku hloubkovou).
Osijek si objednal nové vozy podpisem smlouvy dne 6. 9. 2023, již s předstihem (v očekávání dodávek nízkopodlažních vozů) zahájil na jaře 2022 rozsáhlý program modernizace své infrastruktury i zázemí. Od července 2023 byl provoz tramvají dokonce zcela zastaven, a to na dlouhých 528 dnů, po nichž se nejprve vrátily vozy jen na část hlavní trasy. Celkové náklady na rekonstrukci sítě se vyšplhaly na cca 45 mil. € (zhruba 1,15 mld. Kč).
Samostatně se podařilo zajistit financování nových tramvají. Na základě uzavřené smlouvy jich může Osijek objednat až 30, první objednávka ale zahrnuje jen 10 vozů. Média uvádějí, že cena jednoho vozidla činí 2,3 mil. €, jde ovšem o částku s DPH. Bez DPH jde o sumu 1,845 mil. €, tj. přibližně 48,18 mil. Kč za vůz, což je jen nepatrně více, než za kolik dodává Končar takřka identické tramvaje (ty pro Osijek jsou ovšem širší) do Záhřebu. Připomeňme, že kromě Končaru se výběrového řízení v Osijeku účastnila i polská PESA, ta ale překročila odhadovanou hodnotu nabídky, a byla proto vyloučena.
Každá z nových tramvají Končar TMK 2500 má délku 20,8 m a pojme 135 cestujících, což je o 25 více než nabízely dosud „té trojky“. Z uvedeného počtu 135 pasažérů se může 44 posadit, což je v porovnání s vozy T3R.PV přesně dvojnásobný počet. Vůbec poprvé se budou moci cestující v tramvajích v Osijeku těšit z klimatizací.
Všechny „Končary“ z první desetikusové dodávky by měly být dodány do září, Osijek už přitom zahájil rozprodej vozů T3R.PV, které mají být po zařazení nových vozů vyřazeny. Vedení města by rádo obstaralo prostředky na pořízení dalších 10 kusů, přičemž počet 20 tramvají označuje nyní za cílový. Lze tedy usuzovat, že k rozšíření flotily – byť to kontrakt umožňuje – již v budoucnu nedojde.