Výrobce PK Transportnyje Sistěmy představil první z 22 obousměrných tramvají typu 71-932 určenou pro novostavbu tramvajové rychlodráhy, která vzniká v ruském Petrohradu v rámci společného projektu soukromého a veřejného sektoru (PPP; public-private partnership).
Tramvajová trať je novostavbou o délce 21 km a s 24 zastávkami na jihu města, jež se buduje odděleně od zbytku tramvajové sítě ve městě. Projekt se označuje zkráceně jako „tramvaj Slavjanka“ (Славянка) podle lokality, kterou má napojit, celá trasa se pak udává jako spojení částí Kupčino – Šušary – Slavjanka (Купчино – Шушары – Славянка), přičemž ve stanici Kupčino bude tramvaj navazovat na modrou trasu linky metra.
Realizace formou PPP byla schválena v roce 2019, výstavba byla zahájena v roce 2022 (s cca ročním zpožděním oproti předpokladu) po dokončení plánovací a projektové dokumentace a obdržení kladných posudků k výstavbě od příslušných úřadů. Dokončení se předpokládá v roce 2025 v případě první etapy (zahrnující 12 zastávek v úseku Kupčino – Šušary), následně budou probíhat práce na druhé polovině stavby. Podle původního harmonogramu měly být obě etapy dokončeny již do října 2024, takže projekt nabral značný skluz. Nezbytnou součástí vybavení trati je i nová vozovna, jejíž budování bylo slavnostně zahájeno v červenci loňského roku. Koncesionář bude dráhu spravovat a provozovat po dobu 30 let.
V srpnu 2020 bylo oznámeno, že novou flotilu tramvají v počtu 22 kusů dodá společný česko-ruský podnik OOO „Sinara-Škoda“, v němž, jak už název napovídá, participovala Škoda Group. Společný podnik byl založen jen o pár měsíců dříve (v prosinci 2019) a sídlil příhodně právě v Petrohradu. Dne 1. 9. 2022 z něj ale Škoda vystoupila, přičemž došlo k přejmenování podniku na „City Tram“. Dodávky pro novou petrohradskou rychlodráhu, na níž bude možné nalézt tunelové úseky i pětici velkých estakád, ovšem Sinara neuskuteční, neboť v dubnu 2023 došlo k uzavření smlouvy na (opět) 22 tramvají s výrobcem PK Transportnyje Sistěmy (dále jen PK TS), jenž nabídl model 71-932 (s přídomkem Nevskiy, potažmo v českém přepisu Něvskij). Tato tramvaj vychází z osvědčeného tříčlánkového typu 71-931M (Vityaz-M) o délce 27,5 m, jenž zaplavil od roku 2016 ulice Moskvy a Petrohradu a vznikl už v bezmála 550 exemplářích. Modifikace 71-932 „Nevskiy“ představuje obousměrné provedení, které si jako první objednal petrohradský Dopravní podnik, který zvládl během loňského roku zařadit do provozu 38 vozů, což představuje kompletní objednávku.
Pro linku Kupčino – Šušary – Slavjanka byla objednávka rozdělena na dvě části. Prvních 10 tramvají má být předáno do provozu pro první etapu, zbylých 12 až před dokončením té druhé. Výroba má být rozdělena mezi dvojici závodů PK TS, a to přímo v Petrohradě (v závodě Něvsky, od něhož je odvozen i přídomek v obchodním jméně tramvaje) a ve Tveru. Každá z tramvají má nabídnout 52 míst k sezení, celková obsaditelnost má činit 205 osob. Kromě míst pro invalidní vozík a kočárek nechybí ani držák na jízdní kolo. V interiéru se má nacházet celkem 10 USB nabíječek, samozřejmostí je klimatizace, moderní informační systém s LCD monitory, sedačka řidiče s integrovanými ovládacími prvky v područce atp. S ohledem na klimatické podmínky je v prostoru dveří instalováno dodatečné vyhřívání. První z dokončených vozů byl ve výrobním závodě „Něvsky“ představen dne 1. 9. 2024.