Ekvádorské Quito plánuje do roku 2025 nákup 60 nových trolejbusů, které by měly nahradit stávající flotilu, jež se od roku 1995 pohybuje na postupně rozšiřované severojižní ose. Flotila quitských trolejbusů původně čítala 113 vozů vyrobených ve druhé polovině 90. let 20. století, avšak do dnešních dnů se smrskla jen na zhruba pět tuctů provozuschopných vozů. Nákup 50 nových trolejbusů schválený quitskou radnicí na podzim roku 2018 se neuskutečnil, protože místní radnice nakonec od svého záměru podivně upustila s tím, že by se mělo počkat na výsledky komunálních voleb v roce 2019. Nicméně po volbách se žádné vozy nenakoupily, a tak se na severojižním koridoru spolu s trolejbusy prohánějí už několik let kapacitní autobusy, přičemž počet nasazovaných trolejbusů dalece zaostává za počty nasazovaných dvou- a tříčlánkových autobusů.
Loni byla při příležitosti 25letého výročí trolejbusové dopravy provedena generální oprava trolejbusu č. 1, který měl za sebou tou dobou odslouženo už více než 1,5 mil. km, nicméně s ohledem na nepříznivou situaci se neuskutečnily žádné velké oslavy. Město nadále provádí běžnou údržbu trolejbusů, která však nemůže zabránit tomu, aby postupně mizela z provozu i další vozidla, nákup nových trolejbusů je tedy nezbytnou podmínkou pro to, aby byl místní trolejbusový provoz zachován.
Ačkoli se poslední tři roky zdálo, že je místní provoz už na odpis, a to zejména s ohledem na plánované otevření první linky metra, která byla vystavěna v přibližně stejném směru (její otevření bylo ale odsunuto ze srpna 2020 na min. únor 2022, a to údajně z důvodů nevyřešeného modelu řízení provozu a některých nefunkčních subsystémů stavby, navíc se spekuluje i tom, že se mezi sebou v zákulisí přou určité politicko-obchodní kruhy), před několika dny generální ředitel Empresa Pública Metropolitana de Transporte de Pasajeros de Quito Carlos Poveda oznámil, že pro severojižní osu bude pořízeno 60 trolejbusů a taktéž jsou v realizaci studie na dopravní koridor El Labrador – Calderón, na kterém je plánováno nasazení trolejbusů. El Labrador je severní konečná trolejbusů, kam byla trolejbusová trať protažena teprve v roce 2018, zatímco Calderón je čtvrť ležící ještě severněji, mírně východním směrem (ve směru na místní mezinárodní letiště). Délka koridoru má činit zhruba 11 km a jeho zřízení by mělo vést k udržitelnosti první linky metra, která by se tak nemusela prodlužovat o dalších 5 km více na sever. Nový koridor má být řešen minimálně s pomocí vyznačených pruhů, jeho výsledná podoba by měla známá v nejbližších týdnech. Jeho realizace si vyžádá částku zhruba 400 mil. USD, financování má být zajištěno především mezinárodními bankami. Pokud by se trolejbusy na koridoru, který bude řešen minimálně prostřednictvím vyhrazených pruhů, opravdu měly objevit, bude nutné pořídit několik dalších článkových trolejbusů.
Dodejme, že město chce dále do roku 2025 nakoupit 80 elektrobusů, které by měly být provozovány na jiném BRT koridoru ve městě.