Menu

Radnice Ciudad de México plánuje další trolejbusové tratě

Na novém nadzemním koridoru už rostou sloupy. Snímek je z druhé poloviny listopadu 2021. (foto: Gobierno de la CDMX)
Na novém nadzemním koridoru už rostou sloupy. Snímek je z druhé poloviny listopadu 2021. (foto: Gobierno de la CDMX)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
03. 12. 2021 18:57
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Na konci listopadu 2021 navštívila primátorka Ciudad de México stavbu nadzemního trolejbusového koridoru. Uvedla při tom, že je hotovo 85 % stavebních prací, avšak z důvodu problémových dodávek oceli nebylo možné stavbu dokončit ani tento podzim (z 18 tisíců tun oceli potřebných pro celý koridor chybělo dodat 2 tisíce tun). Není to poprvé, co se musel termín dokončení odložit. Stále se však jedná o nevídaně rychlou stavbu, uvážíme-li, že byl veřejnosti záměr na její realizaci představen teprve na jaře 2019.  

Obří stavba má být dle nového termínu hotová do května 2022. (foto: Gobierno de la CDMX)

Připomeňme, že koridor Constitución de 1917 – Santa Martha má mít délku 8 km, avšak koncový úsek UACM – Santa Martha o délce několika set metrů se zatím nestaví, neboť se jedná o komplikovaný úsek kolidují s obří mimoúrovňovou křižovatkou a tratí metra. Dokončeno bude tedy v příštím roce jen 7,2 km. Při ročním bilancování odboru veřejných staveb a městských služeb hlavního města dne 26. 11. 2021 ovšem zazněl nejen dříve oznámený záměr prodloužit trolejbusovou dopravu z konečné Santa Martha dále na jihovýchod směrem k Chalcu, ale nově byl také ohlášen záměr prodloužit nadzemní koridor o 16 km směrem na západ do čtvrti Mixcoac. Tím by vzniklo 16 km nové trolejbusové trati. 

Azurově: aktuálně stavěný nadzemní trolejbusový BRT koridor Constitución de 1917 – Santa Martha; fialově: plánované prodloužení trolejbusového BRT koridoru z hlavního města do Chalca ležícím ve státě México (nadzemní koridor jen na části trasy); oranžově: plánované prodloužení z Tláhuacu ležícím v hlavním městě do Chalca ležícím ve státě México. Nově je zamýšleno prodloužení právě stavěného nadzemního koridoru směrem na západ (protáhla by se tedy modře vyznačená linie, a to zhruba dvojnásobně). (zdroj: Gobierno de la CDMX)

Na konci listopadu se dále objevila zpráva, že má v Ciudad de México vyrůst ještě jedna nová trolejbusová trať, po které by jezdilo 13 trolejbusů. Trať Chapultepec –⁠ Polanco –⁠ Azcapotzalco se má nacházet v západní části města a dle dostupných údajů se v této relaci v minulosti trolejbusy nevyskytovaly, byť Chapultepec (jedná se o velký městský park) a městský obvod Azcapotzalco jsou trolejbusy obsluhovány. Podoba této trati není známa, jednalo by se ale o zhruba nějakých 7 km délky (jednosměrně).

Martín López Delgado, ředitel společnosti STE, která trolejbusy v hlavním městě Spojených států mexických provozuje, v listopadu tohoto roku uvedl, že je v příštím roce v plánu pořídit pro hlavní město 100 trolejbusů. Tím by se počet nových trolejbusů pořízených za primátory Claudie Sheinbaum navýšil na 293. Jedná se nicméně i v tomto případě o odložení plánu na letošní rok, protože se už letos mělo nakupovat mezi 50 až 100 trolejbusy, což se nestalo. Nadále má ale dle Delgada platit závazek, že se do skončení mandátu Claudie Sheinbaum pořídí celkem 500 nových trolejbusů.  

Podobné články