Celkem 122 mil. € (cca 3 mld. Kč) poskytne rakouská vláda na podporu nákupu lokálně bezemisních vozidel. Peníze budou putovat především na nákup nových elektrobusů, prostředky ale mají sloužit také na podporu nákupu tříčlánkových trolejbusů pro novou trolejbusovou trať v Linci a dostat se má i na nákup vodíkových autobusů.
Rakousko chce mít do konce roku 2026 na silnicích min. 682 elektrobusů (včetně trolejbusů a vodíkových autobusů). V současné době jich je v zemi registrováno 184. Stimulovat zájem dopravců na pořízení dalších vozidel má pomoci tučná podpora z veřejných peněz v rámci programu EBIN (Emissionsfreie Busse und Infrastruktur; Bezemisní autobusy a infrastruktura). Peníze jsou součástí balíku, který Rakousko obdrželo od Evropské unie v rámci programu na odstranění důsledků pandemie Covidu-19. I z tohoto důvodu musel být záměr financování vozidel hromadné dopravy schválen v předstihu Evropskou komisí, která vydala souhlasné stanovisko už v prosinci 2021. Prvních 122 mil. € už bylo zájemcům rozdáno v rámci první výzvy a má pokrýt nákup celkem 289 vozidel a související infrastruktury. Druhá výzva byla vypsána na konci června a je otevřena do 28. 9. 2022, prostředky v ní alokované jsou však výrazně nižší (28 mil. €; cca 686 mil. Kč).
Peníze z první schválené výzvy by měly zamířit do všech rakouských spolkových zemí, včetně hlavního města Vídně, které plánuje do roku 2027 pořídit celkem 82 elektrobusů a nyní si již zajistilo spolufinancování 70 z nich. Sedm elektrobusů má například zamířit do Salzburgu na linky regionální dopravy, čtyři do národního parku v Zillertalu a až 98 vozů by postupně rád nakoupil Klagenfurt. V případě trolejbusů se nalezly prostředky na 16 tříčlánkových vozů pro Linec, který plánuje přikoupit nová vozidla pro plánovanou novou trolejbusovou trať. Jelikož v řadě měst došlo v předstihu k uzavření rámcových smluv (včetně zmíněného Lince), nemusí být nyní vypisována výběrové řízení na nová vozidla a dopravci v jednotlivých městech mohou rovnou do světa vyslat objednávky.