Po necelých dvou letech skončil dne 29. 12. 2023 pravidelný páteční „retroprovoz“ na příměstské autobusové lince č. 354 trasované z terminálu Černý Most přes Horní Počernice a jirenský sklad DHL do Nehvizd. Důvodem je zredukovaný počet spojů plynoucí z rozhodnutí německého logistického giganta dále nepřispívat na její provoz a místo toho posílit souběžnou neveřejnou linku DHL A zajišťovanou rovněž společností STENBUS. Další angažmá Karosy B 961E.1970 ev. č. 1781 na linkách Pražské integrované dopravy je nepravděpodobné.
První článkový autobus dopravce STENBUS začal mezi Černým Mostem a skladem DHL v Jirnech pendlovat už v roce 2007, přičemž se tehdy jednalo o Karosu C 744 odkoupenou od Martina Uhera (ex-1128). Tu o rok později doplnila sestra v městském provedení pocházející od společnosti Autobusy KAVKA, která z provozu zmizela během jara 2011. Když v neděli 1. dubna 2012 poprvé vyjela nová integrovaná linka č. 354, skončila i éra druhé ze článkových „sedmiček“. Její místo zaujala dvojice autobusů Karosa B 941(E) z Hradce Králové, kterou záhy doplnil ještě nový článkový MAN Lion’s City G. Od té doby rodinný podnik z Horních Počernic vystřídal celkem tucet kloubových autobusů, jejichž osudům jsme se podrobně věnovali v jiném textu.
Již od spuštění provozu linky č. 354 na ni byly během pracovních dní nasazovány dva článkové autobusy, přičemž tento počet se nezměnil ani s jejím prodloužením do městysu Nehvizdy v roce 2014. Od té doby naopak postupně narůstal počet vypravovaných standardních autobusů, který se zastavil na současných třech kusech.
Oficiální páteční „retroprovoz“ s poslední vyrobenou Karosou B 961E.1970 ev. č. 1781 začal na šejdrovém pořadí 354/18 (kurz pro jednoho řidiče sestávající z ranní a odpolední části) 18. února 2022 poté, co autobus v lednu téhož roku překročil maximální povolené stáří 15 let od jeho první registrace. Zároveň došlo k udělení výjimky také pro zbylé dny, takže vůz mohl i nadále sloužit jako záložní za dvojici kmenových autobusů MAN Lion’s City. Většinu „retropátků“ odjezdil vůz ev. č. 1781 celých, jindy byl nasazen pouze na odpolední část pořadí 354/18. Stejně tomu bylo i při jeho posledním vypravení dne 29. prosince 2023, které skončilo v 18:46 příjezdem na Černý Most. A stejně jako „retroprovoz“ na linkách 180 a 213 o rok předtím se také tato éra uzavřela zcela v tichosti.
Od 1. ledna 2024 je většina spojů linky č. 354 vedena v pracovní dny přímo do Nehvizd bez blokového objezdu přes zastávku Jirny, DHL. Došlo ke zrušení vybraných spojů jezdících pouze ke skladům, případně k jejich prodloužení do smyčky Nehvizdy, Mochovská. Novinkou je naopak zajíždění části spojů linky do zastávky Jirny, DHL o víkendech. Popsané změny vedly ke zrušení jednoho pořadí (354/19) a zároveň omezení výpravy článkových vozů na jeden (pořadí 354/17), což do role záložního vozu odsunulo MAN Lion’s City G ev. č. 1782 z roku 2012. Provoz linky č. 354 tak nově zajišťuje pouze čtveřice autobusů, přičemž všechna pořadí s výjimkou 646/33 jsou garantovaně obsluhována nízkopodlažním vozidlem. Na poslední vyrobenou článkovou Karosu už místo nezbylo.
Náhradou za zrušené spoje linky č. 354 je posílena neveřejná linka DHL A, která je vedena ve shodné trase Černý Most – Jirny, DHL. Liší se pouze zastavovací politika – DHL A staví jen v zastávkách Nádraží Horní Počernice a Na Kovárně a z terminálu Černý Most odjíždí z jiného stanoviště. Zvolené řešení do jisté míry znamená návrat před rok 2012, kdy došlo k integraci tehdejší neveřejné linky do Pražské integrované dopravy.