Příznivá zpráva přichází z argentinského Rosaria. Toto milionové město letos začalo realizovat prodloužení své jediné stávající trolejbusové trati, a to ve východním sektoru města. Trolejbusy budou nově obsluhovat o dvě ulice navíc, čímž se troleje ve městě natáhnou o zhruba 500 m (jednosměrně).
Po rosarijské trolejbusové trati jezdí obě místní trolejbusové linky, jednak tradiční K s 19 starými trolejbusy Volvo-Marcopolo-Powertonics a jednak linka Q s 12 parciálními trolejbusy Trolza, která se přibližně v půli východo-západně orientované trolejbusové trati odpojuje od trolejí a míří na jih.
Rosario od roku 2019 provozuje ještě jeden vůz domácí výroby. Jedná se o typ BioBus-e stavěný na bázi vyřazeného autobusu TATSA Puma D12. Prototypové vozidlo bylo dosud neustále zlepšováno a je v plánu na něj navázat výrobou dalších 20 ks, které by nahradily staré trolejbusy na lince K. Další přestavované vozy by už měly být stavěny na podvozcích autobusů Mercedes-Benz starších roku 2010.
Trolejbus BioBus-e je částečně nízkopodlažní (low-entry), klimatizovaný. Jeho nevýhodou je poněkud „rozhrkaná skříň“ daná historií vozidla, absence elektrické brzdy (navzdory oficiálnímu tvrzení) a také neustále hučící kompresor. Úspora při pořízení částečně nového vozu oproti pořízení zcela nového trolejbusu má být ale významná, jednat se má dle oficiálních informací o 75% rozdíl.
Rosario by rádo do budoucna rozšířilo síť trolejbusů mnohem podstatnějším způsobem, nicméně naráží na nedostatečné finanční prostředky, a volá proto o pomoc státní kasu. Lobbying za trolejbusy nicméně provádí na národní úrovni Rosario samo, Córdoba coby druhý argentinský provozovatel poslední léta do trolejbusů kromě běžných oprav vůbec neinvestovala a Mendoza nechává svou rozsáhlou trolejbusovou síť nadále chátrat a namísto nákupu nových trolejbusů neustále zvažuje jiné alternativy: jednou hybridy, podruhé elektrobusy, jindy zase autobusy na CNG.
Poděkování: Mariano César Antenore