Menu

Rosario spustilo přestavbu autobusů na trolejbusy

Prototyp z roku 2019. (foto: Amigos del Riel)
Prototyp z roku 2019. (foto: Amigos del Riel)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
04. 07. 2022 22:22
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Argentinské Rosario na konci června potvrdilo, že se rozhodlo nastartovat proces konverze autobusů na trolejbusy. O tomto plánu už lokální média hovořila v prvním kvartále tohoto roku, teprve nyní ovšem byly vypuštěny na veřejnost novinky.

Po prototypu č. 33 z roku 2019, který jezdí na místní lince K, začala s příchodem jara (resp. v tamních podmínkách podzimu) přestavba dalšího autobusu, která právě dobíhá. Po odzkoušení právě přestavovaného vozidla, které má proběhnout v následujících týdnech, je cílem nastartovat sériovou výrobu (reportáž z aktuální přestavby ve španělštině zde). Město chce takto nechat postavit alespoň 20 trolejbusů. 

Na polonovém vozidle pracují místní dopravce Movi, Universidad Nacional de Rosario a společnost Inventu. Použité jsou podvozky a karoserie starých autobusů. Karoserie je zpevňována a opatřována novou elektrickou výzbrojí, 91kW motorem a taktéž například klimatizací. Trolejbusy jsou řešeny v low-entry provedení. 

Prototyp trolejbusu vzniklý přestavbou autobusu. Většina komponent je lokálních. (foto: LA.Network)

Město potřebuje urgentně nahradit přestárlé trolejbusy Volvo-Marcopolo-Powertonics z konce 80. let (19 ks), aby mohlo provoz na své jediné plně zatrolejované lince K zachovat. Navíc by rádo provoz trolejbusů posílilo, jenže k nákupu nových vozidel nemá dostatek financí. Ve světle rostoucích cen pohonných hmot ale zavelelo k tomu, aby se aspoň začaly předělávat autobusy na trolejbusy. 

Rosario je jediným argentinským městem, které pro trolejbusy v poslední dekádě opakovaně připravovalo rozvojové plány. Znatelnější podporu federální vlády ale pro své záměry nikdy nenašlo. V roce 2017 si nicméně nechalo dodat parciální Megapolisy, díky jejichž bateriím mohl být spuštěn provoz na lince Q bez nutností instalace nového trolejového vedení, zkušenosti s provozem vozidel od Trolzy ale nebyly pozitivní a město muselo investovat peníze do zpevnění jejich konstrukce a zajištění jejich provozuschopnosti. Letos Rosario nepatrně rozšířilo svou síť o malý úsek na východě města

Podobné články