Ačkoli se píše rok 2021, v Rusku je ještě stále dost měst, ve kterých jsou k vidění desítky vozů značky ZiU. Některá z nich přitom ještě provozují „originály“ ze sovětských časů (tj. nebyly vyráběné Trolzou, ale produkoval je Zavod imeni Urickogo). Mezi nimi je i Samara, která stále eviduje několik desítek kusů ziuček ze druhé poloviny 80. a počátku 90. let 20. století, a dále i z let následujících. Za poslední dekádu se Samaře podařilo koupit v souhrnu jen něco okolo 60 nových trolejbusů od výrobců MAZ, Belkommunmaš a Trolza, což na obnovu více než 230členného vozového parku pochopitelně nestačilo. Postupem času navíc začal počet trolejbusů schopných provozu klesat.
Nyní se díky vládnímu programu na podporu obnovy dopravní infrastruktury podařilo Samaře zajistit spolufinancování na 22 trolejbusů. Ty dodá Gosudarstvennaja transportnaja lizingovaja kompanija (GTLK). GTLK před několika dny vyhlásila tendr na vozidla, který má být uzavřen 19. května 2021. Proslýchá se ovšem, že si vítězství odnese PK TS. Ostatně všechny vozy mají být dodány nejpozději do 30. června 2021 a vyrobit takovýto počet může pochopitelně jen ten, kdo je připraven předem. Cena za jeden vůz se bude včetně finančních nákladů pohybovat v přepočtu někde v rozmezí 5 až 6 mil. Kč. Jistou kuriozitou nových trolejbusů má být oranžová barva, která je v Samaře na trolejbusech barvou raritní (standardem je bílo-modré schéma). Ani příchod nových trolejbusů ale neumožní místnímu DP TTU Samara zbavit se trolejbusů z minulého století, neboť ty dosud tvoří zhruba polovinu místního parku.