Nový tramvajový provoz v letovisku Wonsan-Kalma (používá se však i jen zkrácený název Wonsan, potažmo Wŏnsan) v Korejské lidově demokratické republice měl být stavebně dokončen.
Letovisko vzniká na území bývalé vojenské základny a přístavu na pobřeží Japonského moře a jedná se o jeden z nejznámějších urbanistických a architektonických projektů KLDR poslední doby. S jeho stavbou se začalo v roce 2018 a předpokládalo se, že dokončena bude v dubnu 2020. Projekt však nabral mírné zpoždění. Předmětem stavby je vybudování moderního resortu zahrnujícího 12 velkých hotelů a řadu dalších ubytovacích kapacit a domů, které jsou doplněny o prvky občanské vybavenosti, včetně kina, finančního centra, aquaparku, sportovišť atp. Resort je rozdělen na tři části (severní, střední a jižní), přičemž jeho hranice je směrem do vnitrozemí striktně vymezena, neboť oblast sousedí s místním letištěm. Pás staveb je tak poměrně úzký – zhruba 100–300 m, o to více je však zástavba roztáhnuta do délky, kdy délka rezortu činí okolo 15 km. Na jihu postupně zástavba houstne a mění se její charakter, neboť zde přechází do samotného města Wonsan.
Na jaře roku 2020 bylo oznámeno, že nový rezort se má dočkat také vlastní tramvajové dopravy, a to v podobě jednokolejné smyčky o celkové délce cca 8,5 km. Rozchod kolejí byl ze strany médií uváděn jako úzký, což znamená buďto 1 000 mm, anebo 1 067 mm. Vozidla pro provoz vyrobil severokorejský závod na výrobu lokomotiv, který by měl mít z minulosti s výrobou tramvají již zkušenosti (vznikat zde měla vozidla inspirována vzhledově československými tramvajemi KT4). Nová vozidla pro Wonsan by měla být řešena jako čtyřnápravové vozy s třemi dvoukřídlými dveřmi (v případě užití celouzavřeného provedení), případně jako vozy s širokým otevřeným středním vstupem (v případě vozů v letním provedení, pakliže budou výrobně realizovány). Není jasné, zda se má v konstrukci vozidel využít starších prvků z vyřazených tramvají z produkce ČKD, anebo půjde skutečně o zcela nový vývoj.
Podle zpráv z lokálních médií měl být tramvajový provoz stavebně dokončen v závěru listopadu 2020. Tramvaj propojuje část resortu s terminálem místního mezinárodního letiště. Vozovna je pak situována v jižní části nově zastavěné oblasti.
Kromě tramvají se pak rozvíjejí i trolejbusy. Ty jsou ve městě v provozu už od 8. 9. 1988, dosud ale obsluhovaly jen jedinou linku. V roce 2019 se začalo s přípravou na rozvoj trolejbusové dopravy, který by měl zahrnovat spuštění dalších tří linek, pro které bylo v závěru prosince 2020 otevřeno zcela nové trolejbusové depo. Už od roku 2019 probíhají dodávky trolejbusů Chollima 321 vyráběné v KLDR.