Kdo by neznal slavnou rodinu Simpsonových ze stejnojmenného amerického seriálu, který poprvé vstoupil na obrazovky v USA již v roce 1989 a v současné době je nejdéle vysílaným animovaným pořadem v historii Spojených států, který má stále další a další nové epizody. V České republice začala s vysíláním v roce 1993 Česká televize, od které štafetu převzala FTV Prima, která seriál vysílá od roku 2010.
Seriál, který si střílí z života americké střední třídy, je charakteristický také častým vystupováním nejrůznějších celebrit. Vystřídalo se v něm například hned několik amerických prezidentů. Známá je také účast českých osobností, konkrétně zpěvačky Markéty Irglové a fotbalového brankáře Petra Čecha. Hned v několika dílech se poté objevila (alespoň ve formě narážky) neživá postava známá z našich pověstí v podobě pražského Golema, barman Vočko při karaoke v devátém díle 26. série zpíval anglickou koledu o sv. Václavovi, v jiném díle postava Carla odpovídala na dotaz ohledně jeho mise v Praze, že tam oddělala pár Čechů, a zapomenout nesmíme ani na hudební stopu v podobě Vjezdu gladiátorů od českého skladatele Julia Fučíka (strýc známého komunistického novináře téhož jména), která zazněla již v šestém díle páté série. Nyní se poprvé v seriálu objevila i česká tramvaj.
Stalo se tak v 31. sérii, konkrétně pak v 6. díle, v němž se rodina Simpsonových vydává na západ USA do Portlandu, kde se Marge Simpsonová účastní soutěže ve štípání dříví. V 14. minutě dílu (přesněji v čase 13:20) vystoupí část rodiny Simpsonových z tramvaje, která svým vzhledem bezpochyby odráží produkt českého strojírenství v podobě tramvaje Škoda 10T. Česká premiéra dílu byla 11. 8. 2020
Tramvaje Škoda 10T byly vyráběny v úzké spolupráci s Inekonem, který obchody za oceánem zastřešoval a který je hlavním tvůrcem úspěchu českých tramvají ve Spojených státech (i vozidel samotných, ostatně původně se i modely označovaly jako typy Inekon-Škoda). Škodovka vyrobila a dodala v letech 2001 a 2002 do USA celkem 10 vozů. Tři skončily v Tacomě, dalších 7 pak bylo dodáno právě do Portlandu. Následně Inekon začal s výrobou ve vlastní režii a dodával do USA tramvaje Trio 12 a Trio 121, kterých bylo v součtu vyrobeno celkem 16 kusů, přičemž tři tramvaje z uvedeného počtu skončily také v Portlandu. Škodovka, která zázemí na americkém trhu ztratila, využila možnosti a předala licenci na výrobu vozidel americkému partnerovi, který se pak pokoušel vytvářet ve vlastní režii klony vozů Škoda 10T. Jednou z podmínek spolupráce měl být mj. použití pohonu z produkce Škodovky, ten se ale objevil pouze u prototypu a pro řadu závad a komplikovanou údržbu došlo nakonec k rozhodnutí, že dojde k výměně za elektrické zařízení z produkce firmy Rockwell System. Další vozidla byla vyráběna za využití elektrické výzbroje ELIN, která byla dodávána i do originálních vozů Škoda 10T a většiny vozů Trio (mimo posledních vozů Trio 121 pro Seattle).
Licenční výroba tramvají v USA ale nenabrala očekávaných obrátek, navíc z ní zcela vypadly škodovácké komponenty (výzbroj i motory). Vyrobeno bylo celkem 6 vozů pro Portland, 8 vozů pro Tucson v Arizoně a 3 vozy pro Washington, D. C.
Celkem tak bylo vyrobeno pro USA 10 originálních vozů Škoda 10T, 17 licenčních vozů United Streetcar 100 a United Streetcar 200 (verze pro Tucson s větším výkonem a silnější klimatizací), 9 vozů Inekon Trio 12 a 7 vozů Inekon Trio 121. Na trhu se poté začali prosazovat silněji další producenti, zejména španělský CAF a místní výrobce Brookvile. Simpsonovi však prozatím jeli jen tramvají z Plzně.