Menu

Sinara chce trolejbusovou dopravu v Čeljabinsku do koncese, nabízí modernizaci sítě a 168 nových trolejbusů

Vůz typu ZiU-682G-016.02 ev. č. 2560 z roku 2008 vypadá na snímku z konce července 2021 jako letitý vysloužilec. Zajímavostí je, že by v roce 2014 osazen bateriemi pro autonomní chod do vzdálenosti údajně až 30 km. Nicméně baterie přestaly být už po roce využívány. (foto: Antifaktor)
Vůz typu ZiU-682G-016.02 ev. č. 2560 z roku 2008 vypadá na snímku z konce července 2021 jako letitý vysloužilec. Zajímavostí je, že by v roce 2014 osazen bateriemi pro autonomní chod do vzdálenosti údajně až 30 km. Nicméně baterie přestaly být už po roce využívány. (foto: Antifaktor)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
02. 08. 2021 19:31
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Skupina Sinara má zájem investovat do čeljabinské trolejbusové dopravy. Jak jsme už opakovaně reportovali, čeljabinský trolejbusový provoz je co do vozidel majících průměrné stáří 23,4 let i infrastruktury dlouhodobě v nevyhovujícím stavu a tamními politiky opakovaně slibovaný rozvoj trolejbusové dopravy ve městě se v posledních letech ne a ne uskutečnit. Prostřednictvím v Moskvě v červnu 2021 účelově založené společnosti ООО «Sinara — Gorodskije Transportnyje Rešenija Čeljabinsk», která je dcerou společnosti Sinara-Transportnyje Rešenija, jež je pro změnu společným podnikem holdingu Sinara-Transportnyje Mašiny (patří pod Gruppu Sinara, česky „Skupina Sinara“) a ООО «Regional’nyje koncessionnye kompanii», se však má neblahý stav čeljabinského trolejbusového provozu začít měnit k lepšímu. 

Skupina Sinara nabízí, že podnik ООО «Sinara — Gorodskije Transportnyje Rešenija Čeljabinsk» coby koncesionář investuje spolu s Čeljabinskou oblastí do čeljabinské trolejbusové dopravy dohromady zhruba 10,2 mld. rublů (3 mld. Kč; částka se může upravit po dohotovení konkrétního projektu), přičemž koncesionář vloží 6 mld. rublů a Čeljabinská oblast 4,2 mld. RUB (1,23 mld. Kč). Za to skupina Sinara slibuje, že město získá 168 nových vozů (z toho 98 parciálních s prodlouženým autonomním chodem do vzdálenosti 20 km), ze kterých bude 10 rezervních, zmodernizovány budou všechny vozovny (nyní jsou ve městě tři) a dále budou zrekonstruovány dvě stávající měnírny a postaveny tři nové. Obnoveno bude okolo 90 % stávajících trolejbusových tratí. Ruským médiím minulý týden představený plán nicméně nezmiňuje výslovně výstavbu nových tratí, kterou čeljabinská radnice několikrát v minulosti slibovala, dá se tedy čekat, že budou do nových lokalit využívány jen parciální trolejbusy. Koncesionář bude mít trolejbusový provoz v koncesi po dobu 15 let, během kterých bude přijímat od cestujících tržby. Pokud bude dohoda se podnikem ООО «Sinara — Gorodskije Transportnyje Rešenija Čeljabinsk» uzavřena na podzim 2021, prvních 40 trolejbusů přijde do města už v roce 2022. Nyní je záměr dát trolejbusový provoz v Čeljabinsku do koncese oznámen na webových portálech ruských veřejných zákazek, teoreticky se tedy může o koncesi přihlásit více zájemců. 

Podobné články