Menu

Škoda D’CITY 9 LE v pražské premiéře

Škoda D’CITY 9 LE ev. č. 9047 projíždí 4. 6. 2024 na cestě z Benic do Uhříněvsi posledními slunečními paprsky. (foto: Matěj Stach)
Škoda D’CITY 9 LE ev. č. 9047 projíždí 4. 6. 2024 na cestě z Benic do Uhříněvsi posledními slunečními paprsky. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Autobusy
06. 06. 2024 18:28
Matěj Stach
1 minuta čtení

Arriva City předevčírem – 4. června 2024 – poprvé vypravila na linku jeden ze dvou pořízených midibusů Škoda D’CITY 9 LE z produkce turecké Temsy Skody. Autobus zařazený pod ev. č. 9047 si svou premiéru odjezdil na lince 228 spojující Malešice a Štěrboholy s městskou částí Dubeč a dále s Uhříněvsí a Benicemi. Společně s druhým vozem stejného typu doplní vymírající stáj autobusů kategorie MdN, která se jenom od začátku roku Arrivě City smrskla o čtyři odstavené vozy značky SOR z let 2010 a 2011.

Malé autobusy od Temsy byly Arrivě dodány se zpožděním na konci dubna. Následně došlo k jejich vybavení polepy a také k registraci vozidel, která přinesla i jedno drobné překvapení. Zatímco doposud jediný midibus z rodiny Škoda D’CITY jezdící u Arrivy autobusy v Chrudimi je v registru vozidel veden pod obchodním označením „MD9LE“, nově dodané vozy jsou evidovány už jako „ŠKODA MD9 LE E6“. Loga tradičního plzeňského výrobce přitom z midibusů prakticky zmizela – okřídlený šíp se třpytí pouze na předním čele.

SOR CN 8,5 ev. č. 9028 byl odstaven v březnu tohoto roku. Na snímku z 29. ledna 2024 nahrazuje autobus standardní délky na nejvýchodnější pražské tangenciální lince 209. (foto: Matěj Stach)

Oproti loni avizovanému provoznímu rozdělení vozů došlo k dílčí změně. Na MHD Roudnice nad Labem nakonec žádný ze strojů nezamířil – oba byly přiřazeny provozovně Malešice s tím, že jeden z midibusů by měl být nasazen na příměstské výkony okolo Velkých Popovic. Širší veřejnosti se jeden z vozů (ev. č. 9047) ukázal už na Autobusovém dni PID na Letné v polovině května, na vypravení do provozu si ale musel počkat až do 13 hodin a 20 minut dne 4. 6. 2024, kdy zkráceným spojem z Nádraží Uhříněves do Benic načal odpolední část šejdrového (děleného) pořadí 228/14. Podobně jako pražské elektrobusy s karoserií Temsa vůz zaujme svéráznou kvalitou zpracování salonu pro cestující, kterému dominují náhodně rozmístěné výdechy klimatizace a odpadkové koše velmi bizarních tvarů.

Po zařazení druhého vozu ev. č. 9048 se pražské Arrivě City zlepší bilance vozového parku midibusů, jenž se od začátku roku ztenčil už o čtyři odstavené vozy SOR CN 8,5 (ev. č. 9023, 9026, 9027 a 9028) z let 2010 a 2011. Během pracovních dnů dopravce vypravuje celkem 18 midibusových pořadí, z nichž 14 připadá na městské linky č. 204, 224 a 228 vypravované z provozoven v Satalicích a Malešicích. Druhá jmenovaná také nasazuje jeden vůz kategorie MdN na linku 761 okolo Velkých Popovic, zbývající pořadí pak připadají provozovně Jílové u Prahy, která tři malé autobusy vypravuje na linku 445.

Na pokrytí nastíněných výkonů bylo doposud vyhrazeno 11 autobusů SOR CN 8,5, trojice vozů SOR BN 8,5 a pět midibusů SOR BN 9,5 z let 2019 a 2020, jež zatím byly nejmladšími midibusy Arrivy City. Pro provoz v rámci Pražské integrované dopravy je od přelomu roku uzpůsoben také SOR BN 9,5 ev. č. 9033 z linek BB. Na běžných spojích se však vůz dosud nevyskytl, nadále jezdí do Brumlovky. Po jeho odečtení aktuálně Arriva City disponuje včetně vozů Škoda D’CITY 21 midibusy. Zároveň očekává v nadcházejících týdnech zařazení dalších 8 vozů SOR ICN 9,5.

Podobné články