Do zkušebního provozu v ulicích Plzně míří první z trolejbusů Škoda 33 Tr, jež si v loňském roce objednal Dopravní podnik města České Budějovice. Ten trolejbusy vybíral natřikrát, přičemž první soutěž zrušil sám ještě před podáním nabídek, druhou poté, co do ní byly nabídky podány, a teprve třetí uzavřel poté, co vyloučil druhého účastníka tendru, jímž byla turecká Bozankaya.
Zatímco Bozankaya nabídla jeden trolejbus typu SNG 18T za částku 16 086 271 Kč bez DPH, nabídka Škody Electric byla výrazně vyšší, když jeden vůz Škoda 33 Tr s karoserií od SORu Libchavy nacenila za sumu 19 610 000 Kč. Šlo o cenu o zhruba 25 % vyšší, než za jakou byly do té doby parciální článkové trolejbusy v ČR dodávány. Českobudějovický DP přitom s vyšší cenou zjevně počítal. Zatímco v prvním zrušeném tendru na deset vozidel odhadoval v červenci 2022 cenu jednoho vozu na 17 mil. Kč, v listopadu téhož roku, kdy v opakované soutěži sháněl již 14 vozidel, poskočila cenovka na 18,785 mil. Kč a v srpnu 2023, kdy se odhodlal vypsat v pořadí třetí soutěž na až 35 trolejbusů, šlo už o hodnotu 19 mil. Kč na vůz. Podmínky z hlediska výbavy vozidel se v mezičase prakticky neměnily.
Výslednou cenu více než 19 mil. Kč, za kterou si DP města České Budějovice trolejbusy objednal, jsme dříve v jednom z článků označili nesprávně za historicky nejvyšší sumu, za níž byl kdy v ČR kloubový parciální trolejbus prodán (za což se čtenářům omlouváme). Ve skutečnosti ale nepatří toto privilegium jihočeské metropoli, ale Plzni, jež si zvládla už v prosinci 2022 objednat kloubový vůz dokonce za 20,2 mil. Kč (pomíjíme objednávku dvoumotorových vozů 27 Tr pro Ústí nad Labem, které se přece jen zásadně odlišují). Jak v případě Plzně, tak Českých Budějovic platí, že za obdobnou částku si lze v zemích se zdravým tržním prostředím pořídit dokonce i kloubové vodíkové autobusy (ne však, že bychom jejich nákup komukoli doporučovali).
Smlouva mezi Škodou Electric a českobudějovickým DP byla uzavřena dne 6. 2. 2024. Podle ní by mělo být prvních 14 trolejbusů předáno do 14 měsíců, tedy do dubna 2025. Následovat má dalších deset vozů s termínem nejpozději do 30. 11. 2025 a po nich posledních deset do 31. 5. 2026. Trolejbusy mají ve vozovém parku nahradit poslední trolejbusy Škoda 15 Tr, které DPMČB nasazuje už jako poslední v ČR. Další část „třiatřicítek“ má posloužit coby náhrada nejstarších vozů 25 Tr, ale také coby obměna vozového parku autobusů, neboť se i v „Budějcích“ počítá konečně s využitím parciálních trolejbusů pro pravidelný provoz.