Společnost Škoda Transportation zahájila výrobu prvních tramvají z rodiny ForCity Classic (s neotočnými podvozky) pro italské Bergamo. Plzeňský producent uspěl v soutěži na jejich dodávku již v květnu loňského roku, kdy byl vyhlášen vítěz na výstavbu druhé tramvajové linky ve městě. Součástí kontraktu je i dodávka vozidel. Škodovka je jednou ze čtyř společností (dalšími jsou Impresa Milesi geom. Sergio, G.C.F. Generale Costruzioni Ferroviarie a Impresa Edile Stradale Artifoni), které vítězné konsorcium tvoří.
Po zrušení původního tramvajového (1884–1958) a později i trolejbusového (1950–1970) provozu bylo Bergamo až do roku 2009 odkázáno jen na služby autobusů. Teprve 24. 4. 2009 se znovu rozjely v jeho ulicích tramvaje, které v počtu 14 kusů modelu Sirio dodala italská společnost AnsaldoBreda.
Druhá linka v Bergamu vznikne na části bývalé železniční trati (ostatně i první linka využívá těleso někdejší železnice) směřující do Villa d’Almè, na níž byl uzavřen provoz již v roce 1966. Tramvaje mají z trasy, jež měřila cca 41 km, využívat v budoucnu jen 11,5 km, přičemž zhruba 95 % má být vedeno na samostatném tělese. První čtyři zastávky linky T2 budou sdílené se stávající „té jedničkou“. Celkové náklady na výstavbu a dodávku vozidel mají činit přibližně 176 mil. € (tj. zhruba 4,47 mld. Kč; v různých zdrojích se však uváděné částky liší). Se zahájením provozu se počítá v září 2026.
Škoda má do města dodat celkem 10 vozů z rodiny ForCity Classic. Jedná se pro ni o první úspěch na dodávku nových tramvají pro Itálii od roku 2007, kdy předala poslední z devíti tramvají Škoda 06T do sardinské metropole Cagliari. Podle sdělení výrobce na sociálních sítích výroba tramvají „právě začala“, tj. koncem listopadu 2024. Součástí dodávky je také tříletý full service vozidel, jež budou využívat nově vystavěnou vozovnu určenou pouze pro potřeby linky T2 (s kapacitou 11 vozů).