Po třech týdnech odloučení od cestujících zasáhl dnes, tj. 15. dubna 2022, opětovně do provozu první ze čtrnácti pražských elektrobusů Škoda 36 BB E’CITY využívajících karoserii Temsa Avenue, které musel Dopravní podnik hl. m. Prahy odstavit v předposledním březnovém týdnu kvůli kupícím se závadám na mechanické části vozidel. Reparát za celou flotilu zahájil vůz ev. č. 3004, který dnes odpoledne vyrazil na dvě kola pořadí 154/2.
Je tomu téměř čtvrt roku, co měli Pražané poprvé možnost okusit nový elektrobus Škoda 36 BB E’CITY. Turecký atak tehdy zahájil vůz ev. č. 3002, který se 17. 1. 2022 nejprve ukázal na vložených spojích linky 213, načež se od následujícího dne v rámci ověřovacího provozu začal objevovat také na zbylých linkách 124 a 154 s plánovaným provozem těchto vozidel. V pondělí 21. února poté bylo do provozu uvedeno dalších 11 elektrobusů, které předběhl vůz ev. č. 3006 vypravený již o den dříve na linku 154. Naproti tomu stroj s ev. č. 3007 doposud do ulic hlavního města nevyrazil ani jednou a prozatím slouží jako zásobník náhradních dílů, přičemž důvodem jeho odstavení je poškození způsobené dopravní nehodou. Mimo dosud zmíněných relací bylo možné vozy s karoserií Temsa spatřit i na jednom zkráceném spoji linky 197, který je zajišťován přejezdem z kmenové 154.
Masový úbytek elektrických autobusů od Škody Electric byl patrný od poloviny března – od pátku 18. 3. do následující středy byly s výjimkou soboty 19. 3. venku najednou vždy tři vozy ze čtyřlístku ev. č. 3002, 3010, 3012 a 3013, první víkendový den pak jezdily všechny tyto elektrobusy najednou. Ve čtvrtek 24. března 2022 už vyjel do ulic jediný z nich, a to stroj ev. č. 3013, který obsloužil část pořadí 213/15, z něhož byl ovšem ještě ráno stažen a nahrazen konvenčním autobusem SOR NB 12 CITY. Důvodů vedoucích k odstavení celé elektrobusové flotily bylo hned několik, vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík se pro server zdopravy.cz zmínil o více mechanických závadách, tiskový mluvčí Škody Transportation Jan Švehla se poté omezil na jmenování chybného fungování automatického vyrovnávání podvozku.
Dnešní vypravení vozu ev. č. 3004 na linku 154 je signálem, že se výrobci úspěšně podařilo popasovat se s reklamovanými součástmi. „Comeback“ dalších exemplářů Škoda 36 BB E’CITY v poslední době jezdících jen na zkušebních jízdách lze tak očekávat v nejbližší době. Některé nedostatky ovšem bohužel přetrvávají – celý salon elektrobusu je například i nadále postižen odchlípajícími se plastovými lištami a nadměrným vrzáním.