Do ulic druhého největšího slovinského města vyjela ve středu 21. 8. 2024 nová midibusová linka G5, jejíž výprava by měla být zajišťována pouze elektrobusy. Městský dopravce Marprom na její obsluhu pořídil dva vozy Iveco E-way 9,5M, které ve flotile doplnily čtveřici elektrobusů stejné modelové řady ve standardní metráži. Do příštího roku chce Marprom zařadit další dva menší elektrobusy a zároveň pět elektrických autobusů v článkovém provedení, které z města samo o sobě zmizelo už před 16 lety.
Elektrifikace městské dopravy v Mariboru započala v červnu 2022, kdy došlo v rámci projektu EfficienCE k zařazení prvních dvou elektrobusů Iveco E-way 12M (ev. č. 156 a 157) určených pro rychlé nabíjení (Opportunity Charging). Nasazeny byly na linku č. 6, jež propojuje autobusové nádraží, centrum města a konečnou Vzpenjača nacházející se u spodní stanice turisticky atraktivní kabinové lanovky do Pohorje. Na obou konečných tehdy vyrostla také nabíjecí infrastruktura využívající pantografů spouštějících se na vozidla shora. Loni na podzim, konkrétně v polovině listopadu 2023, do městské flotily přibyly další dva vozy E-way 12M ev. č. 165 a 166, které se zařadily po bok dříve pořízených elektrobusů. Páteřní „šestka“ se díky tomu stala plně elektrifikovanou linkou.
Nyní město uvedlo v život druhé takové spojení, přičemž se v tomto případě jedná o zcela novou linku (nahrazující v atraktivnější trase linku 8). Pod netradičním označením G5 vyjely od 21. 8. 2024 elektrobusy mezi Europarkem, městským centrem, novým parkovištěm P+R a univerzitním kampusem, odkud až do konce letní sezóny budou pokračovat do smyčky Mariborski otok, odkud je přístupný rekreační areál s koupalištěm nacházející se na stejnojmenném ostrově v řece Drávě, která sídlem protéká. Před spuštěním provozu došlo ke zřízení šesti nových zastávek, z toho dvou v jádru města, jež zatím autobusy obsluhovaly pouze po obvodu. Linka je dlouhá 4,8 km, které vozy ujedou za 14 minut. V prodloužené variantě trasa měří 6,5 km a její ujetí zabere elektrobusům minut 18.
Marprom pro obsluhu nové linky G5 pořídil dvojici strojů Iveco E-way v midibusovém provedení dlouhém 9 510 mm, které se vyznačuje také menší šířkou dosahující hodnoty 2 330 mm. Vozy jsou na rozdíl od dříve pořízené flotily standardních elektrobusů určeny pouze pro pomalé (noční) nabíjení. Pojmou celkem 65 cestujících, z nichž 16 se může přepravovat vsedě. Účet za nová vozidla se vyšplhal na téměř 1 milion euro bez DPH, přičemž jeden kapesní E-way vyšel v přepočtu na 12,2 milionu Kč. Většinu prostředků ale pokryly finanční prostředky z ECO fondu a projektu MULTI-E. Vozidla obdržela ev. č. 167 a 168.
Zřízení linky G5 předznamenává celkovou reorganizaci městské dopravy v Mariboru, které politici postavili na volno 20. června 2024. Vedle změny linkového vedení má revoluce spočívat především v lepší koordinaci časové polohy spojů mezi sebou a zavedení přestupních uzlů. Vrátit se mají také článkové autobusy (ve formě elektrobusů), které ve městě naposledy jezdily před rokem 2010. Spuštění proměněné městské dopravy plánuje Marprom na začátek příštího roku 2025. Přinést má hlavně další cestující, kteří začali z MHD houfně utíkat v 90. letech.