Poslední tuzemský provoz městské dopravy s pravidelným výskytem autobusů značky Karosa se ve stávající podobě dožije nejméně 31. 12. 2025. Město Štětí uzavřelo s letitým dopravcem Břetislavem Kafkou koncem loňského roku dodatek k původní smlouvě, jež měla vypršet 8. února 2025. Jediná linka městské dopravy č. 555 001 zajišťuje propojení Štětí s jeho místními částmi. Ústecký kraj dlouhodobě usiluje o její integraci do systému Dopravy Ústeckého kraje, v jehož rámci jsou po Štětí provozovány další dvě vnitroměstské linky, z toho jedna v trase prakticky totožné s 555 001.
Ačkoliv má linka Břetislava Kafky licenční číslo 555 001 odpovídající linkám městským, svým charakterem je běžné městské dopravě poněkud vzdálena. Jejím hlavním údělem je spojení místních částí Újezd, Veselí, Brocno, Chcebuz, Radouň se Štětím a největší tuzemskou papírnou Mondi Štětí spolu s přidruženými závody (zastávka Závod). Linka dále obsluhuje ještě Čakovice s Počeplicemi, ale pouze jedním spojem v pracovní dny. Provoz je celotýdenní s tím, že během pracovních dnů se odehrává v časech 9:30–10:35, 12:20–15:20 a 20:25–22:20, zatímco o víkendech jsou zřízeny dva páry spojů jezdící z Újezdu na střídání směn v Mondi v 6 a 18 hodin.
Základní trasa linky 555 001 začíná u Závodu nebo na Mírovém náměstí a vede přes zastávky Prádelna a Železniční přejezd do Radouně, Chcebuzi a následně závlekem do Brocna, odkud pokračuje bez zastavení ve Chcebuzi do Veselí a Újezdu. Zastávky v koncovém úseku z Brocna do Újezdu jsou určeny pouze pro výstup, což v praxi znamená, že může autobus bez cestujících ukončit jízdu již v Brocně, kde se nachází zázemí Břetislava Kafky. Nezřídka se také stávalo, že byla tato část linky v případě nízkého zájmu cestujících o svezení daným spojem obsluhována osobním automobilem, do něhož museli cestující z autobusu v Brocně přestoupit.
Aktuální smlouva na provoz městské dopravy ve Štětí je s Břetislavem Kafkou uzavřena již od 1. ledna 2011. Její původní platnost skončila 7. 2. 2015, avšak postupně došlo uzavřenými dodatky k jejímu prodloužení o více než deset let – prvním dodatkem do 8. 2. 2020, druhým do 8. 2. 2025 a prozatím posledním do 31. 12. 2025. Celková roční kompenzace dopravci činila v letech 2018 a 2019 necelých 1 500 000 Kč a výrazně se nezměnila ani v roce 2020 poté, co od 1. 5. uvedeného roku došlo k zavedení bezplatné přepravy. Historická smlouva dopravci ukládá, aby zajistil nejvyšší možnou kvalitu poskytovaných služeb při dodržování zásad účelnosti a hospodárnosti. V praxi tedy neřeší např. standardy kvality, což se projevuje i ve vozových parcích Břetislava Kafky a jeho odvěkého subdodavatele Františka Gerlického. Nejmladším autobusem nasazovaným na linku je aktuálně SOR C 10,5 z roku 2008, který doplňuje červená Karosa C 934E vyrobená 2001 a ještě o tři roky starší C 934 od dopravce TREDOS z Vysočiny. Dále dopravci disponují dvěma minibusy a jedním Fordem Transit (kategorie M1).
Jak už bylo nastíněno v úvodu, Ústecký kraj dlouhodobě usiluje o integraci městské dopravy ve Štětí do DÚK. Současnou situaci v Plánu dopravní obslužnosti pro roky 2017–2021 označil za atypickou, kdy město nad rámec linek DÚK objednává dopravu do místních částí, zatímco neřeší dopravu vnitřní. Tu zajišťuje společně s obsluhou části Stračí linka DÚK 639, která spojuje železniční stanici Hněvice se zastávkami ve městě a stanicí Štětí na „pravobřežce“. Vedle ní poté – v podobném režimu jako linka 555 001 – funguje DÚK 634, která se liší hlavně v zajíždění k nádraží ve Hněvicích. Snahu o integraci dnešní MHD Štětí deklaruje Ústecký kraj i v aktuálně platném Plánu dopravní obslužnosti pro roky 2022–2026.